سمنان

افزایش ۱۰ هزار هکتاری اراضی صنعتی کشور/ ۴۲۰۰ واحد صنعتی در مرحله نصب ماشین‌آلات است

به گزارش برگزیده های ایران از گرمسار، علی رسولیان صبح امروز در حاشیه بازدید از یک طرح صنعتی در شهرک صنعتی گرمسار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایش واحدهای صنعتی موجود و راکد با دستور رئیس جمهور و برنامه وزارتخانه در دستور کار قرار گرفت و آغاز شد.

وی بیان کرد: پایش این واحدها در ۶۰ موضوع و شاخص بررسی قرار گرفته است و این هفته گزارش کامل آن ارائه می‌شود.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: هدف از این پایش، با استفاده از پتانسیل واحدهای راکد صنعتی و احیای آنها ظرفیت تولید افزایش و منجر به اشتغال‌زایی شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: توجه ویژه به واحدهای در حال ساخت از دیگر برنامه این سازمان است تا با رفع مشکلات پیشرو آنها بتوان اشتغال را در کشور افزایش داد.

وی عنوان کرد: در ابتدای امسال، سه هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در مرحله نصب ماشین‌آلات در کشور وجود داشت که اکنون این امر، به بیش از چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی رسیده است.

رسولیان تأکید کرد: آمارها بیانگر افزایش روند صنعتی شدن و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در کشور است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: پیگیر تأمین منابع از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای واحدهایی با درصد پیشرفت فیزیکی بالا هستیم.

وی به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اشاره و اضافه کرد: سال گذشته، مجموع افزایش اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور حدود دو هزار هکتار بود؛ اما امسال برنامه در این خصوص ۱۰ هزار هکتار است.

رسولیان گفت: البته در مناطق تقاضامحور و نیز با نگاه ویژه به مناطق محروم، توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام می‌شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در بسیاری از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با نبود و کمبود زمین دولتی مواجه هستیم، گفت: در این مناطق با خرید زمین از بخش خصوصی و رفع مشکلات جدی در زمینه آب و برق برنامه توسعه ۱۰ هزار هکتاری اراضی صنعتی کشور پیگیری و در حال انجام است.

رسولیان به واحدهای صنعتی تملیکی بانک‌ها اشاره و بیان کرد: این واحدها شامل واحدهای تملیکی فعال و غیرفعال است که طبق آمار سازمان صنایع کوچک، ۵۰۰ واحد تملیکی راکد در کشور وجود دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: پیشنهاداتی در شورای پول و اعتبار ارائه شد؛ اما متأسفانه با موانع مواجه شده و عملیاتی نشد.

 رسولیان تأکید کرد: در حال حاضر، با توجه به پایش صنایع امیدواریم با راهکارها و اتخاذ تدابیر این واحدها راه‌اندازی مجدد شود.

هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان

معاون وزیر صمت با اشاره به بازدید از شهرک‌های صنعتی گرمسار و ایوانکی، تصریح کرد: با توجه به حجم تقاضای سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، برنامه سازمان صنایع کوچک ایجاد، ارتقا و توسعه زیرساخت‌های این مناطق در استان سمنان است.

رسولیان تأکید کرد: این برنامه از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیأت دولت ارائه شده است.

وی تأمین آب صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را نیاز ضروری دانست و گفت: این مسأله در حال پیگیری است و امیدواریم نتایج مثبتی حاصل شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به پروژه‌های زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان، تصریح کرد: در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان امسال، هزینه می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا