سلامت

افزایش ۲ برابری تختهای بیمارستانی رهاورد سفر وزیر بهداشت به طارم

طارم، یکی از شهرستان‌های استان زنجان با مرکزیت شهر “آب بر” است، این شهرستان در شمال این استان واقع شده و با استان‌های گیلان، قزوین و اردبیل همسایه است، جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ خورشیدی، بیش از ۴۶ هزار نفر است.

عبور رودخانه قزل اوزن به عنوان شاهرگ حیاتی این شهرستان توانمندی کشاورزی این شهرستان را ۲ چندان کرده و موجب رشد، توسعه و رونق اقتصادی منطقه گردیده تاحدی که به عنوان قطب کشاورزی به ویژه در زمینه کشت محصول زیتون شناخته می شود.

به گفته مسوولان این شهرستان، این منطقه با وجود ظرفیت های بالای در حوزه های مختلف همچنان کاستی های فراوانی در حوزه های مهم همچون، آب و راه و از همه مهمتر حوزه بهداشت و درمان وجود دارد که در صورت توجه جدی دولتمردان می تواند نتیجه خوب و از همه مهمتر رضایت عمومی را فراهم کند.

 زهرا توفیقی یکی از شهروندان توفیقی با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی طارمی ها، توجه بیشتر به حوزه بهداشت و درمان است در این خصوص به خبرنگار برگزیده های ایران، گفت: تنها بیمارستان این شهر کمبودهای زیادی دارد، بطوری که دسترسی به متخصصان ناممکن بوده و در صورت حضور نیز چند ساعت به این کار مبادرت می کنند.

بر این اساس وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در قالب دهمین سفر ریس جمهوری به این شهرستان استان سفر کرده تا از نزدیک با مشکلات این شهر آشنا شود و در نهایت نکات وموارد موجود را به گوش دولتمردان برساند.

افزایش تخت بیمارستان شهدای طارم از ۳۲ به ۶۴ تخت  

 وزیر بهداشت در جلسه شورای اداری طارم حامل خبرهای خوبی برای مردمان زحمتکش این دیار از کشورمان بود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی کنونی این شهر برای رشد و ارتقا در نوع خدمات‌رسانی در این شهرستان گفت: به‌زودی شاهد افزایش تخت‌های بیمارستانی در مراکز درمانی این شهرستان خواهیم بود.

 این عضو کابینه سیزدهم به این نکته اشاره کرد که موضوع کمبود آمبولانس نیز برطرف خواهد شد و از طرفی با توجه به عمر بالای این بیمارستان، امکان توسعه آن با توجه به وجود زمین مناسب وجود دارد و علاوه بر آن نیز بخش اورژانس نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

تزریق ۱۰۰ میلیون دُز واکسن در۱۰۰ روز نشان از تحقق شعار مامیتوانیم است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در جلسه شورای اداری گفت: امروز مردم ما نشان دادند که با مشارکت و همدلی می‌توان در ۱۰۰ روز ۱۰۰ میلیون دُز واکسن تزریق کرد که این عدد ساده‌ای نیست در حالیکه انجام این کار تنها با تکیه بر امکانات دولتی بیش از یکسال زمان نیاز داشت.

دکتر بهرام عین اللهی  افزود: در زمینه واکسیناسیون وقتی مردم به صحنه آمدند و نیروها و دستگاههای مختلف اجرایی وارد میدان شدند، یک حماسه ملی ایجاد و این حضور در کشورمان به یک قدرت جهانی تبدیل شد و همه دنیا را متعجب کرد که چگونه ایران به یک باره در این خصوص جهش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن درصدد ناامید کردن ملت ایران است،  اظهار داشت: هر  پروژه و کاری که مردم از آن استقبال کنند قطعا موفق خواهد بود و هر کاری که صرفا دولتی باشد و مردم استقبال  نکنند، قطعا شکست خواهد خورد و باید به سمت حرکت های مردمی برویم.

این عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: امروز مشکلات درمانی ما عمدتا از ناحیه بهداشت است و باید سبک زندگی مد نظر را مورد توجه قرار داده و ذائقه های کنونی مضر را تغییر دهیم و هر چقدر در حوزه درمان کار کنیم به نتیجه نخواهیم رسید و باید در جهت بهداشت و  پیشگیری از بیماری ها حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه طبق اعلام مسوولان بهداشتی استان زنجان میزان قند خون بالا در طارم زیاد و این موضوع مایه تاسف است،  اظهار داشت: بهداشت مساله مهمی است که مورد توجه است و در گام سوم تلاش می کنیم حرکت در جهت خودکفایی دارویی و تجهیزات پزشکی روند بهتری داشته باشد.

عین اللهی با بیان اینکه امروزه با وجود دانشمندان و مهندسان کشورمان نباید دستمان به خارج از کشور دراز شود،  افزود: خوشبختانه اکنون ۹۷ درصد داروها، تولید داخل بوده و سه درصد مابقی بیشترین منابع را به خود اختصاص داده است که گام بعدی خودکفایی از این نظر می باشد.

موج ششم کرونا همچنان کشور را تهدید می‌کند

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی همچنین در این سفر و در جمع خبرنگاران به این موضوع نیز اشاره کرد که همچنان موج ششم کرونا کشور را تهدید می کند و  مردم باید عادی انگاری را کنار بگذارند.

وی اضافه کرد:از آنجا که در کشورهای همجوار و کشورهای اروپایی،  آمریکایی و روسیه شاهد موج ششم کرونا هستیم باید عادی انگاری را کنار بگذاریم و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا در دام موج ششم کرونا گرفتار نشویم.

این مسوول ادامه داد:تاکنون ۸۴ درصد گروه هدف کشور که جمعیتی بالغ بر ۶۷ میلیون نفر را شامل می شود یک دُز واکسن کرونا تزریق کرده اند گفت: ۶۸ درصد مردم نیز ۲ دُز واکسن تزریق کرده که امیدواریم در چند هفته آینده این رقم به بالای ۸۰ درصد برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اظهار داشت:در مورد کسانی که تاکنون واکسن کرونا تزریق نکرده اند ستاد کرونا تصمیم گیری می کند. ستاد کرونا بیشتر معتقد به قرنطینه هوشمند است تا افرادی که واکسن نزده اند در تجمع حضور پیدا نکنند.

وی اضافه کرد: در مقابله با بیماری کووید ۱۹ مهم ترین اقدام واکسیناسیون است. تزریق واکسن در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری بسیار موثر است لذا به هموطنان توصیه می شود هرچه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا بر مقابله با کرونا موفق شویم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که ناچاریم مدت های زیادی با کرونا زندگی کنیم لذا در این میان نباید عادی انگاری و ساده انگاری کرده و نکات بهداشتی را فراموش کنیم.  باید با کرونا زندگی کنیم.

خطر پیری جمعیت ایران را تهدید می کند

عین اللهی  در ادامه گفت: مطلب مهمی که باید به آن توجه کرد، بحث جمعیت کشوری است، ایران در حال تغییر از یک کشور جوان و شاداب به یک کشور پیر است بطوری که حدود ۱۲ درصد از مردم کشور مسن هستند که  در چند سال آینده این رقم  به ۳۰ درصد افزایش می یابد.

وی افزود:همه باید تلاش کنیم تا جمعیت کشور افزایش یابد. وزارت بهداشت در این راستا گام های اساسی خواهد برداشت که در اولین گام قرار دادن هزینه ناباروری در تعهدات خدمات بیمه است.

به گزارش برگزیده های ایران، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته پس از ورود به گلزار شهدای طارم، از بیمارستان شهدای طارم بازدید کرد و در جریان مشکلات آن قرار گرفت.

سپس در جلسه شورای اداری این شهر شرکت کرد و در پایان در منزل خانواده شهید حضور یافت.

پایان بخش برنامه های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان بازدید از مرکز واکسیناسیون شهر زنجان بود که از روند انجام این کار ابراز رضایت داشت.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا