مرکزی

افزایش ۳۰۰ درصدی جابه‌جایی مسافر در راه آهن اراک

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک حمید گوگوچانی به مناسبت دومین روز از هفته فرهنگی اراک که در ایستگاه راه آهن برگزار شد اظهار کرد: حوزه استحفاظی راه‌آهن اراک شامل استان‌های مرکزی، همدان، قم، لرستان و کرمانشاه است که ۵۴۵ کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی مسافر در این راه آهن افزایش ۳۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است افزود: راه آهن اراک دهمین منطقه از ۲۱ منطقه راه آهن کشور است و در جابجایی بار نقش پررنگی دارد به طوری که در بخش حمل بار نیز ۴۰ درصد افزایش جابجایی را شاهد بوده‌ایم.

گوگوچانی پیگیری بهره‌برداری از قطار اراک – مشهد را یکی از مهمترین برنامه های اداره کل راه آهن اراک برشمرد.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اراک نیز گفت: هفته اراک نشان خواهد داد که اراک صرفا یک شهر صنعتی نیست بلکه سابقه فرهنگی اراک بسیار ارزشمند و غنی ست.

عباس خسروانی بیان داشت‌: از سوی دیگر ما در شورای ششم رویکرد فرهنگی اجتماعی را اتخاذ کردیم تا بتوانیم عقب ماندگی‌ها و غفلت صورت گرفته در این دو حوزه  را جبران کنیم.

وی افزود: ما اعتقاد داریم هرچه در فرهنگ و امورات اجتماعی هزینه کنیم در واقع سرمایه‌گذاری کرده ایم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: روز اراک نماد و بهانه‌ای است برای رونق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در اراک و اولویت دادن به این حوزه‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری های آتی.

خسروانی تأکید کرد: البته این موضوع به معنای تعطیلی پروژه‌های عمرانی در شهر نیست بلکه به این معناست که پروژه‌های عمرانی که تعریف می‌شود باید در راستای مطالبات مردم و در خدمت فرهنگ شهر باشد.

وی با بیان اینکه مرتب پروژه‌های عمرانی تعریف کنیم اما تأثیری در رشد فرهنگی و اجتماعی ما نداشته باشد و اسباب رضایت مردم را فراهم نکند، به هدر دادن دارائی‌های شهر است؛ اضافه کرد: اینکه ما مرتب از رشد شاخص‌های نشاط اجتماعی در شهر سخن می‌گوییم به این معناست که باید شهر را در جهت مطالبات و نیازهای واقعی مردم و حل مسائلی که زندگی شهری را دچار اخلال می‌کند هدایت کنیم.

سرپرست شهرداری اراک هم گفت: کلانشهر اراک زادگاه بسیاری از مفاخر کشور بوده و این شهر نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت کشور داشته‌ است.

محمد جعفر پور افزود: هفته اراک فرصت و بهانه‌ای ست که مردم مطالبات و خواسته‌های خود را برای داشتن شهری که دوست دارند بیان کنند و نقش رسانه‌ها در رساندن این مطالبات و خواسته‌ها بسیار پر رنگ است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا