Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی آمار جرایم مرتبط با مواد مخدر - خبرگزاری برگزیده های ایران
اجتماعی

افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی آمار جرایم مرتبط با مواد مخدر

به گزارش برگزیده های ایران، حسین ذبحی رئیس شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ویژه رسیدگی به جرایم امنیتی و مواد مخدر صبح امروز در نشست تخصصی راهکارهای نوین و مؤثر در مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: شرایط فعلی کشور از نظر قاچاق مواد مخدر و اعتیاد نامناسب است، روند افزایش قاچاق مواد مخدر، بالا رفتن تعداد زندانیان، تشکیل پرونده‌های بیشتر و ازدیاد کشفیات نگران کننده است. همچنین آمار معتادان و جرم‌های متأثر از اعتیاد افزایش داشته است.

وی افزود: بعد از تصویب ماده واحده ۴۵ الحاقی قانون مبارزه با مواد مخدر تا این لحظه شاهد افزایش روند قاچاق مواد مخدر در عرصه‌های مخالف (ورود، توزیع، فروش، حمل و نگهداری) بوده ایم، همچنین دستگیری‌ها، زندانیان، معتادان هم افزایش داشته است.

ذبحی گفت: به میزان ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش آمار جرایم مرتبط با مواد مخدر را بعد از تصویب قانون مذکور شاهد بودیم.

رئیس شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ویژه رسیدگی به جرایم امنیتی و مواد مخدر اظهار کرد: افزایش تعداد معتادان، افزایش وزن محموله‌ها، افزایش میزان مواد مخدر در دستگیری‌ها زنگ خطر برای جامعه است.

وی افزود: افزایش گسترش جرم از حوزه مواد مخدر به سایر جرایم را شاهد هستیم که دستگیری سارقانی که مواد مخدر و مشروبات الکلی همراه دارند، مهر تأیید این موضوع مهم است.

ذبحی گفت: بیش از ۴ هزار نفر مرگ و میر فقط ناشی از سوءمصرف مواد مخدر را سالانه در کشور شاهد هستیم.

رئیس شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ویژه رسیدگی به جرایم امنیتی و مواد مخدر اظهار کرد: شرایط کشور از جهت قاچاق مواد مخدر و مواد روان گردان وضعیت مناسبی ندارد و به عنوان یک کارشناس اعلام می‌کنم که کشور بعد از بحران‌های مربوط به کرونا و بحران معیشت باید به سومین بحران مربوط به بحران مواد مخدر و دغدغه قاچاقچیان و اعتیاد می‌شود.

وی افزود: سوال اینجاست که وقتی ما درد را می‌شناسیم، پس مشکل چیست که آن را درمان نمی‌کنیم؟ بیش از ۴۰ سال در دوران انقلاب و ۷۰ سال قبل از آن تمام روش‌ها را آزموده ایم و باید اعلام کنم در این سال‌ها مبارزه و اقدامات پلیسی پاسخگو نبوده است.

ذبحی گفت: البته مبارزه‌هایی که بعد از انقلاب پیش گرفته شده، روند گسترش جرایم مرتبط با مواد مخدر را کند کرده است. من معتقدم که راهبرد اصلی انقلاب ترک و درمان معتادان است.

رئیس شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ویژه رسیدگی به جرایم امنیتی و مواد مخدر اظهار کرد: اساس انگیزه جرم و جرایم مواد مخدر به دست آوردن اموال نامشروع مواد مخدر است که باید این تابو شکسته شود.

به گفته وی اگر یک میلیون معتاد را درمان کنیم، یک میلیون تقاضا کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا