کرمانشاه

افزایش ۳۰ درصدی درخواست خون در بیمارستان‌های کرمانشاه

پژمان صالحی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه، در خصوص وضعیت ذخایر خونی استان، اظهار داشت: همه ساله با آغاز فصل سرما و آغاز بارش‌های فصلی میزان مراجعه مردم به مرکز انتقال خون برای اهدای خون کم می‌شود که امسال در دومین سال شیوع کرونا این آمار کاهشی، بیشتر شده است.

وی تأکید کرد: این در حالی است که نیاز به خون و فرآورده‌های آن مختص زمانی خاص نیست و این نیاز همیشگی و به صورت روزانه است.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه، از افزایش ۳۰ درصدی درخواست خون در بیمارستان‌های استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: عمل‌های جراحی که طی ماه‌های گذشته کنسل شده بود الان با تراکم بیشتری در مراکز درمانی انجام می‌شود که همه این موارد نیاز به خون و فرآورده‌های خونی را افزایش می‌دهد.

وی نیاز روزانه استان به خون را ۲۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر خونگیری روزانه حدود ۱۵۰ واحد است که باید مابه‌التفاوت آن را جبران کرده و همچنین ذخایری برای روز مبادا داشته باشیم.

صالحی‌فر ضمن اعلام نیاز به همه گروه‌های خونی، گفت: در تمام روزهای هفته از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ و حتی در روزهای جمعه از ساعت ۸ تا ۱۳، مرکز انتقال خون استان در خدمت اهداکنندگان است.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا