آذربایجان شرقی

افزایش ۳۰ درصدی صادرات شهرستان بناب

به گزارش برگزیده های ایران از بناب، شهریار فتحی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب اظهار داشت: ۴۲۳ واحد تولیدی کوچک و بزرگ در شهرستان بناب فعال بوده و ۵ هزار و ۷۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به سیمای اقتصادی شهرستان بناب، افزود: این شهرستان در کنار ظرفیت بالای تولید فولاد در بحث کشاورزی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و فعالیت چندین واحد فرآوری کشمش باعث شده تا هر سال صادرکنندگان نمونه کشوری و ملی از این شهرستان انتخاب شوند.

فتحی همچنین با اشاره به صادرات ۱۷۷ هزار تنی انواع محصولات طی ۹ ماه گذشته از شهرستان بناب، تصریح کرد: میزان صادرات محصولات از لحاظ وزنی ۳۰ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۸۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع شهرستان بناب به افزایش یکصد هکتاری ظرفیت شهرک صنعتی بناب اشاره کرد و یادآور  شد: ظرفیت موجود به جهت خیل زیاد متقاضیان جوابگو نبود و توسعه ۲۰۰ هکتاری دیگر شهرک صنعتی در شهرستان در حال مطالعه است.

فتحی، شهرستان بناب را یکی از شهرهای دارای تنش آبی ذکر کرد و گفت: امروز در بخش آب شرب، کشاورزی و صنعتی با چالش بزرگی مواجه هستیم.

این گزارش حاکی است، در ادامه این جلسه مسائل و مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان طرح و پس از بررسی مسائل و مشکلات آنها دستورات لازم نسبت به رفع موانع این واحدها صادر شد.

پس از پایان جلسه و در ادامه حضور کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی در شهرستان بناب به اتفاق جمعی از مدیران کل استان و مسوولان شهرستان از واحدهای خشکبار شکوه بناب، آذرتاک، مجتبی بناب، شرکت صنایع غذایی مانی و مجتمع فولاد ظفر بناب بازدید و از نزدیک با مسائل و مشکلات این واحدها آشنا شدند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا