آذربایجان شرقی

افزایش ۵۳ درصدی صادرات آذربایجان‌شرقی / تولید کامیون و کامیونت در استان

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز،  غلامعلی راستی پیش از ظهر امروز در جلسه تدوین و نهایی‌سازی برنامه‌های رشد اقتصادی استان در بخش صنعت و معدن اظهار کرد: در استان چهار هزار و ۱۹۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری فعالیت می‌کنند، تعداد ۶۸۰ فقره جواز تأسیس هم صادر شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع حدود ۴۸۰۰ واحد فعال صنعتی در استان با اشتغال‌زایی ۱۳۰ هزار نفری فعالیت می‌کنند. 

راستی افزود: برای توسعه بخش صنعت در نظر داریم ۱۱۰ واحد راکد و نیمه فعال صنعتی استان را که ۲۲ واحد از این‌ها در خارج از شهرک‌ها و ۸۸ واحد نیز داخل شهرک‌ها مستق  شده‌اند را به چرخه تولید بازگردانیم. 

وی، تولید خودرو در استان را از جمله طرح‌های اولویت‌دار صنعت برشمرد و گفت: شرکت آذهایتکس به‌زودی تولید کامیونت و کامیون را در داخل استان شروع می‌کند.

راستی، میزان صادرات استان را در هشت ماهه گذشته یک میلیارد دلار اعلام و یادآور شد: در این مدت میزان صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش یافته است. 

رئیس سازمان صمت استان در ادامه به تشریح وضعیت معدنی آذربایجان‌شرقی پرداخت و خاطرنشان کرد: ظرفیت ذخیره‌سازی معادن استان ۸.۷ میلیارد تن و رتبه اول ذخیره‌سازی معدن متعلق به آذربایجان‌شرقی است.

راستی اذعان داشت: از حدود ۷۰ نوع ماده معدنی شناخته شده کشور ۵۲ نوع ماده معدنی در استان وجود دارد.

وی، راه‌اندازی معدن نفلین سینیت با ۵.۲ میلیارد تن ذخیره معدنی و کارخانه کاتد مس را از جمله مگاپروژه‌های بخش معدن استان اعلام کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا