گلستان

افزایش ۷۷ درصدی کشف سرقت سیم‎های کابل در گلستان/ قوانین بازدارندگی لازم در رابطه با سارقین را ندارد

کامران یادگاری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران از گرگان اظهار کرد: سرقت از تجهیزات کابل مخابرات در سطح استان و کشور افزایش پیدا کرده است ولی خوشبختانه نیروی انتظامی گلستان با تجمیع تمام ظرفیت خود از ابتدای سال جاری تاکنون  ۶۰۲ نفر سارق فقط در بحث سرقت کابل را دستگیر کرد.

وی با بیان اینکه ماهانه ۸۵ نفر در بحث سرقت سیم کابل در استان دستگیر می‎شود، تصریح کرد: در سال گذشته این دستگیری‎ها کمتر بود پارسال در مدت مشابه ۳۸۷ نفر دستگیری داشتیم در واقع در بحث دستگیری‎ها افزایش هفده درصدی را شاهد هستیم و الان حدود ۷۷ درصد سرقت سیم‎های کابل و تجهیزات مخابرات را کشف می‎کنیم.

رئیس پلیس پیشگیری گلستان با اشاره به گستردگی زیاد شبکه مخابرات در سطح کشور و سرقت سهل و آسان آن گفت: از آنجایی که سارقین از سرقت سیم‎های کابل برق به دلیل برق گرفتگی ترس دارند اما در بحث سیم‎های کابل مخابرات این ترس وجود ندارد و سرقت از این تجهیزات بعضأ بدون بالا رفتن از جایی انجام می‎شود متاسفانه شاهد افزایش سرقت در تجهیزات مخابرات هستیم.

* بیشتر سرقت سیم‎های کابل توسط زباله گردها انجام می‎شود

یادگاری، انجام گشت‎های مشترک با شرکت‎های خدمات رسان از جمله مخابرات،تقویت گشت با بسیج  و استفاده از پاکبان‎ها به عنوان یک ظرفیت اطلاعاتی را از جمله اقدامات لازم در مورد کشف و دستگیری سارقین عنوان کرد و افزود: طی بررسی انجام شده بیشتر افرادی که در سرقت سیم کابل ورود پیدا می‎کنند افراد زباله‌گردی هستند که با موتور نسبت به جمع‌آوری ضایعات اقدام می‎کنند متأسفانه هنوز این افراد ساماندهی نشده‎اند و ساماندهی باید از طریق نهادها و سازمان‎های ذیربط انجام شود.

وی بیان کرد: در بحث پیشگیری سرقت‎های وضعی باید عملکرد خوبی داشته باشیم متأسفانه در این رابطه عملکرد ما خوب نیست و مجبوریم در بحث پیشگیری انتظامی کیفری با شدت بیشتری برخورد شود.

*تصویب قوانین سخت‎گیرانه موجب می‎شود نیروی انتظامی و دستگاه قضا وظایف خود را با جدیت بیشتری در برخورد با سارقین اعمال کنند

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی گلستان به عدم بازدارندگی قوانین مربوط به سرقت اشاره کرد و گفت: باید قوانین از طریق مجلس اصلاح شود چرا که این قوانین بازدارندگی لازم در برخورد با سارقین را ندارد.

یادگاری خاطرنشان کرد: باید قانون سختگیرانه مصوب شود تا نیروی انتظامی  و دستگاه قضا وظایف خود را با جدیت بیشتری اعمال کنند در این رابطه چند بار با نمایندگان مجلس استان جلسه برگزار شد و همه قبول دارند قوانین محکم‌تری در بحث سرقت باید اعمال شود امیدواریم تمام کشور به این نتیجه برسند که قوانین اصلاح و قوانین محکم‎تری باید داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۳۰۱۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا