ایلام

افزایش ۱۲۵ درصدی ارزش دلاری کالاهای صادراتی مرز مهران

روح‌الله غلامی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مجموع صادرات از گمرکات استان ایلام و مرز مهران به میزان یک میلیون و ۳۱ هزار و ۲۰۰ تن به ارزش ۵۲۲ میلیون دلار که نسبت به مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۲۵ درصد و از نظر وزن ۱۴۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: محصولات کشاورزی به وزن ۱۶۹ هزار تن به ارزش ۵۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از کل صادرات را شامل شده است و عمده کالاهای صادراتی شامل سنگ،کاشی ،سرامیک ، آهن آلات، محصولات فلزی تره بار محصولات پتروشیمی و سنگ آهن  بوده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام بیان کرد: در این مدت تعداد ۵۰ هزار کامیون و تریلر وارد مرز مهران شده و تعداد ۲ هزار و ۲۶ کامیون حامل کالای ترانزیتی به وزن ۵۳ هزار تن از مرز مهران به کشور عراق وارد شده است.

غلامی با بیان اینکه مجموع درآمدهای ملی و استانی گمرکات استان ایلام ۹۳ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال بوده است که نسبت به مشابه سال قبل رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: ۵۵۲ میلیون دلار کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است که از نظر ارزش دلاری به نسبت دوره مشابه پارسال ۱۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا