اردبیل

افزایش ۱۳ درصدی جمعیت پستانداران در شهرستان خلخال/ خلخال صاحب غنی ترین تنوع حیات وحش در کشور و استان اردبیل است

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، سید جواد یحیی‌زاده صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره محیط زیست شهرستان خلخال اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های حفاظتی انجام شده در شهرستان خلخال از سوی اداره محیط زیست افزایش ۱۳ درصدی پستانداران در شهرستان خلخال را در حیات وحش منطقه شاهد بودیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت عظیم ۸۸ هزارهکتاری عرصه حفاظت شده شهرستان خلخال در منطقه آق داغ و سایر مناطق شهرستان خلخال، غنی‌ترین زیستگاه حیات وحش کشور و استان در شهرستان خلخال به عنوان یک ذخیره‌گاه حیات وحش وجود دارد.

سرپرست فرمانداری خلخال یکی از اصلی‌ترین کمبودهای اداره محیط زیست شهرستان خلخال را نیروی انسانی کارشناس و ماهر برای حفاظت از محیط زیست شهرستان خلخال عنوان کرد و گفت: تجهیز شهرستان خلخال از لحاظ منابع انسانی یکی از ضروریات است و به گفته مسؤولان استانی محیط زیست در مجموع تا سال آینده ۱۲ نفر به مجموعه محیط بانان شهرستان خلخال افزوده می‌شود.

وی با اشاره به‌وجود گونه‌های حفاظت شده کل و بز و پلنگ در شهرستان خلخال تصریح کرد: وقتی حیات وحش وحش جایگاهی در منطقه نداشته باشد انسان نیز از حیات سلب خواهد شد.

توسعه منابع انسانی شهرستان خلخال در اولویت اداره کل محیط زیست است

فرهاد ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی محیط زیست استان اردبیل نیز در این مراسم بیان کرد: بیش از نیمی از چارت نیروی انسانی اداره کل محیط زیست استان خالی است و در برنامه‌های ششم توسعه و استخدامی‌های جدید قطعا تقویت نیروی انسانی برای حضور در پاسگاه‌ها در جای جای استان در برنامه اداره کل محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

وی  افزود: در تلاش هستیم در تمام پاسگاه‌های حفظ حیات وحش با تمام توان حضور داشته و با شکارچیان متخلف که صدمه به طبیعت و حیات وحش می‌زنند برخورد نماییم.

ابراهیمی یکی از مشکلات عظیم شهر خلخال را سایت زباله خلخال عنوان کرد و گفت: این سایت زباله تعیین تکلیف نشده و مشکلات عظیمی را برای شهروندان شهرستان ایجاد کرده که باید با جدیت در دستور کار شهرداری برای ساماندهی قرار گیرد.

وی افزود:خروجی تصفیه خانه آب و فاضلاب خلخال سالم است و با بررسی‌های انجام شده مشکلی برای پایاب این تصفیه خانه ندارد.

گفتنی است؛ در این مراسم، نعمت الله جوانمردی رئیس سابق اداره شیلات شهرستان خلخال به‌عنوان سرپرست جدید اداره محیط زیست شهرستان منصوب شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا