مرکزی

افزایش ۲۰ درصدی مصرف خون در اراک/ جوانان نسبت به اهدای خون اقدام کنند

فاطمه سادات مهدویانی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اراک اظهار کرد: وضعیت استان مرکزی از نظر ذخایر خوبی وضعیت نسبتا مطلوبی است، اما در مجموع میزان مصرف خون به دلیل فعال شدن اتاق‌های عمل بعد از پیک کرونا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش مصرف خون نیازمند مراجعه بیشتر مردم به پایگاه‌های انتقال خون هستیم، این درحالی است که اهدای خون شرایط سختی نداشته و افراد بین ۱۸ تا ۶۵ سال به راحتی می‌توانند خون خود را اهدا کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان مرکزی با بیان اینکه افرادی که واکسن سینوفارم و برکت دریافت کرده‌اند، منعی برای مراجعه به اهدای خون ندارند، اظهار کرد: افرادی که واکسن  آسترازنکا و  واکسن اسپوتنیک دریافت کرده‌اند ۱۴ روز بعد از دریافت واکسن می‌توانند خون اهدا کنند.

مهدویان گفت: در ۷ ماهه گذشته ۲۵ هزار و ۱۸۵ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۹۵ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند و ۵۵.۵ درصد نیز اهدا کننده مستمر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶.۵ درصد اهدا کنندگان زن و مابقی مرد بوده‌اند، بیان داشت: بخشی از خون اهدایی استان به سایر استان‌ها ارسال شده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان مرکزی با اشاره به فعالیت دو پایگاه خون در اراک و ساوه خاطرنشان کرد: پایگاه‌های انتقال خون اراک از ساعت ۷.۵ صبح تا یک ظهر و از ساعت ۱۴ تا ۱۹ شب آماده دریافت خون از اهداکنندگان است.

مهدویانی بیان داشت: ۶۰ درصد اهداکنندگان خون اهدا کنندگان مستمر هستند که با توجه به افزایش مصرف خون به شدت به جوانان و اهداکنندگان جدید نیاز است.

به گفته وی شاخص جمعیت به اهدای خون در کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲۵ نفر است  که در استان مرکزی این شاخص ۲۶ است.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا