ایلام

افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نان در ایلام

رفعت ناصری‌نژاد ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: همه ساله قیمت نان طبق مصوبه، افزایش می‌یابد؛ امسال نیز با توجه به هزینه‌های جاری یک نانوایی( بیمه، اجاره مکان و هزینه شاگرد) قیمت نان مقداری افزایش می‌یابد ولی تحت هیچ شرایطی قیمت آرد گران نشده است.

وی افزود: تنها چیزی که گران شده همین قیمت نان است که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است؛ ۳۱ استان در سراسر کشور داریم که بیش از ۲۰ استان در زمینه افزایش قیمت نان اقدام کرده‌اند که برخی از استان‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ درصد قیمت‌ها افزایش داده‌اند.

مدیر روابط عمومی اداره غله استان ایلام گفت: گرانی نان به صورت کشوری نیست که اطلاع رسانی کامل انجام دهند؛ هر استان به صورت جداگانه اقدام می‌کند که در جلسه شورای آرد و نان استان این موضوع صورت گرفته و کمترین درصد افزایش قیمت نان استان ایلام اعلام کرده علتش هم این است که نانوا و شاگردها بنا بود کار نکنند و به همین علت ما مجبور به افزایش قیمت نان شدیم.

وی ادامه داد: نانواها به هیچ عنوان نمی‌توانند بالاتر مصوبه شورای استان قیمت‌ها را افزایش دهند؛ نظارت و بازرسی‌ها به صورت مستمر صورت می‌گیرد و اگر تخلفی صورت بگیرد برخورد خواهیم کرد.

ناصری‌نژاد گفت: آرد را کیلویی ۸۰۰ تومان به نانواها تحویل داده می‌شود که این قیمت برای دولت بین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان تمام می‌شود و مبلغ ۴۵۰۰ تومان یارانه‌ آرد به نانواها داده می‌شود.

وی ادامه داد: بازرسان سازمان صنعت معدن تجارت استان ایلام به صورت روزانه و همکاران اداره غله استان ایلام به صورت نامحسوس بر آرد و نان استان نظارت می‌کنند و در صورت تخلف به دادگاه و همچنین با کاهش سهمیه آرد مواجه خواهند شد.

ناصری‌نژاد در پایان گفت: مردم در صورت هرگونه تخلف و با ارائه مستندات به ادارات صمت و غله استان ایلام اطلاع دهند تا بازرسان در اسرع وقت به موضوع مورد نظر رسیدگی و با متخلفین در این زمینه برخورد صورت گیرد.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا