اخبار روز

افشای نشست محرمانه ۳ کشور عربی و تشکیلات خودگردان در ریاض درباره «روز بعد از جنگ غزه»

افشای نشست محرمانه ۳ کشور عربی و تشکیلات خودگردان در ریاض درباره «روز بعد از جنگ غزه»

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، یک رسانه آمریکایی فاش کرد که یک نشست محرمانه میان مقامات ارشد عربستان، مصر، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین ۱۰ روز قبل در ریاض برگزار شده بود و حاضران در این نشست درباره روز بعد از جنگ غزه گفت‌وگو کرده بودند.

به گزارش النشره، وب‌سایت آمریکایی اکسیوس به نقل از چند منبع آگاه گزارش داد که در این دیدار مساعد بن محمد العیبان، مشاور امنیت ملی عربستان، ماجد فرج، رئیس اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین، عباس کامل، مدیر سازمان اطلاعات مصر و محمد رسول الکیلانی، مدیر سازمان اطلاعات اردن حضور داشتند.

به‌گفته این منابع، مسئولان آمریکایی و اسرائیلی از روند این نشست و محتوای آن از طریق برخی حاضران مطلع شدند. رؤسای دستگاه‌های امنیتی عربستان، مصر و اردن به همتای خود در تشکیلات خودگردان گفتند که این تشکیلات برای فعال کردن رهبری سیاسی خود نیاز به اصلاحات جدی دارد.

بر اساس این گزارش، یکی از منابع آگاه اعلام کرد که عربستان، مصر و اردن تأکید کردند انجام این اصلاحات ضروری است تا تشکیلات خودگردان بتواند بعد از جنگ بر غزه حکومت کند. مشاور امنیت ملی عربستان در این نشست گفت که کشورش همچنان به حرکت به‌سمت عادی‌سازی مناسبات با اسرائیل در برابر اقدامات عملی و غیرقابل بازگشت از سوی این رژیم اهتمام دارد تا مقدمات تشکیل کشور مستقل فلسطینی فراهم گردد.

حمدان: پایان خوشی برای صهیونیست‌ها در جنگ نیست/ جهانیان به دوره «پسااسرائیل» فکر کنند
سرگردانی صهیونیست‌ها در چهارمین ماه جنگ غزه/ از اهدافِ شکست‌خورده تا سناریوهای تاریک برای روزِ بعد از جنگ

سفارتخانه‌های عربستان و مصر در آمریکا پاسخی به سؤالاتی که درباره این نشست شده بود ندادند و هنوز واکنشی نداشته‌اند.

این گونه نشست‌ها و نیز طرح‌های خیالی آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان آنها برای اداره غزه بعد از جنگ درحالی است که مردم و مقاومت فلسطین تأکید کرده‌اند این خود فلسطینی‌ها هستند که برای سرنوشتشان تصمیم می‌گیرند و به هیچ طرفی از جمله تشکیلات خودگردان اجازه نمی‌دهند پشت تانک‌های آمریکایی و اسرائیلی وارد غزه شوند و حکومت واهی خود را در این منطقه تشکیل دهند.

در همین زمینه چند روز قبل «اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس اعلام کرد: ما صراحتاً می‌گوییم که هیچ قیمومیتی بر ملت ما وجود نخواهد داشت و ما هرگز به چیزی کمتر از برپایی کشور مستقل فلسطین با همه حاکمیت آن به‌پایتختی قدس راضی نمی‌شویم. هیچ یک از تلاش‌ها برای ایجاد یک تشکیلات خیالی فلسطینیِ بدون محتوا به نتیجه نمی‌رسد و به همه کسانی که چنین پیشنهادات متوهمانه‌ای ارائه می‌دهند توصیه می‌کنیم وقتشان را تلف نکنند.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا