اصفهان

افق پیش روی دولت در وضعیت روشنی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهار داشت : نمایندگان همراه دولت هستند و بیان مشکلات به معنای نقد نیست بلکه با هدف دلسوزی است و امیدواریم مسوولان نیز پیگیری کنند.

وی با اشاره به پیگیری‌های بودجه در هفته های آینده توسط مجلس، گفت:  دولت در تلاش است این بودجه حبابی نباشد و مجلس هم مسائل را پیگیری می‌کند.

نقدعلی بیان داشت: در خصوص آب هم در مجلس برخی نقدها به ردیف‌های بودجه‌ای وارد بود که در قالب تذکر انتقال داده شد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع انتصابات در استان اصفهان خاطرنشان کرد: همراهی مسوولان اجرایی با نمایندگان در انتصابات موجب آرامش و روان شدن امور خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع بهداشت و درمان در شهر درچه نیز بیان داشت: بهداشت و درمان در شهر درچه با ۵۰ هزار نفر وضعیت خوبی ندارد، برخی برون‌سپاری‌ها و پیمانکار‌ی‌ها مردم شهر درچه را نگران کرده است، در خصوص طرح‌های مسکن نیز مردم خمینی‌شهر انتقاداتی دارند.

نقدعلی با اشاره به برخی محرومیت محلات در مناطق اصفهان و خمینی‌شهر گفت: برخی محلات با وجود اینکه در کنار مرکز استان هستند از نظر مشکلات و محرومیت وضعیت خوبی ندارند.

نماینده مردم خمینی‌شهر ادامه داد: گرچه در ابتدای تحویل گرفتن دولت توسط آقای رئیسی وضعیت ذخایر استراتژیک خوب نبود،  اما امروز  ذخایر استراتژیک در وضعیت مطلوبی قرار گرفته و افق پیش‌رو روشن است.

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان اصفهان در عرصه‌های فرهنگی، هنری، صنعتی، علمی و آموزشی و دیگر بخش‌ها، گفت: باید وحدت و همبستگی همه مسوولان و مدیران تجلی یابد و  لازم است مدیریت جدید در کوتاه مدت ظاهر بر مشکلات فائق شود و لذا با همگرایی باید مشکلات حل شود و در این مسیر ظرفیت نمایندگان استان به عنوان خادمین ملت، همراه مجموعه دولت هستند و باید وحدت میان مسوولان در بالاترین سطح برای مردم قابل مشاهده باشد.

شاهین شیرانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: بهداشت جهانی تاکید دارد با روش‌های علمی و منطقی باید کرونا را تدیریت کرد و با آن زندگی کرد.

وی گفت: کشورهایی که گمان می‌کردند کار تمام است با مشکل مواجه شدند و  آمریکا روزانه بالای هزار مرگ و مسر در بر اثر ابتلا به کرونا دارند؛ بنابراین بحث جدی است و اگر این مسائلی که در  اطراف کشور است جدی نگیریم مشکلات اولین روزهای کرونا مجددا تکرار خواهد شد.

شیرانی اضافه کرد: با طرح ۲۰ روزه شهدای سلامت با همکاری سپاه و بسیج از ۶۴ در صدواکسیناسیون به ۸۹ درصد رسیدیم که البته لازم است دز سوم نیز تزریق شود و تا کنون ۴۷۰ هزار نفر در اصفهان واکسن دز سوم را زده‌اند و باید توجه داشت دز  سوم در پیشگیری از  امیکدون بسیار است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان گفت: هر فرد مبتلا به کرونا ۶ نفر را آلوده می‌کرد، اما در سویه امیکرون ۱۰ نفر را مبتلا می‌کند بنابراین تجمعات خانوادگی خطرناک است وباید توجه داشت علائم این سویه مثل سرما خوردگی است و در اصفهان ۸ مورد مبتلا به امیکرون مشاهده شده است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا