کرمان

اقامه نماز وحدت و همدلی بین مسئولان استان در کرمان

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در مراسم اقامه این نماز که با حضور حجت‌الاسلام‌ علیدادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، زینی وند استاندار کرمان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد ضمن تقدیر از حضور مسئولان در نماز وحدت بابیان اینکه نخستین برنامه ابتکاری ستاد اقامه نماز استان، نماز وحدت مشمول کمیته امداد شد. گفت: کمیته امداد اولین نهادی است که پس از پیروزی انقلاب توسط امام راحل تأسیس شد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت نماز جماعت از ابتدای شیوع ویروس کرونا با توجه به محدودیت‌های ایجادشده به‌منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای برگزاری نماز جماعت سعی شد در فضای باز نماز جماعت برگزار شود.

صادقی افزود: امروز کمیته امداد به‌عنوان اولین دستگاهی است که نماز وحدت در آن اقامه می‌شود و ان‌شاءالله اقامه این نماز همدلی‌ها را بیشتر کند و تلاشمان برای حل مشکلات مردم و جامعه بیشتر شود.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان نیز در آیین نماز وحدت به میزبانی کمیته امداد استان که با حضور مسئولین برگزار شد به ترجمه و شرح دو فراز نخست حکمت ۱۲۳ نهج‌البلاغه پرداخت.

وی توضیح داد: منظور از کوچک شمردن خویش این است فرد به داشته‌های خود توجه دارد اما خود را بزرگ نمی‌شمارد و این یک ارزش است زیرا خودبزرگ بینی که به آن تکبر گفته می‌شود نیز گناه محسوب می‌شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه تکبر زیرمجموعه‌هایی دارد که یکی کبر و خودبزرگ بینی است؛ کبر را نیز دارای سه شاخه خواند که شامل بزرگ دانستن خود، بزرگ دیدن صفات و بزرگ دانستن اعمال است که از آن به ترتیب تعبیر به کبر، غرور و عُجب می‌شود و هر سه را تکبر گویند.

وی با تأکید بر اینکه به لحاظ اخلاقی سعی همه انبیاء برای نگه داشتن انسان در نقطه اعتدال بوده است، تصریح کرد: دو طرف جاده تربیت نفس و خودسازی، افراط و تفریط است که هر دو خطرناک و انحراف است لذا انسان برای خارج نشدن از خط تعادل باید خودش را کوچک بداند و نیازش را فقط با خدای خودش حل کند.

 علیدادی‌سلیمانی گفت: ظالم، نیازمندی دارد و او را جبار می‌گویند زیرا می‌خواهد با ظلم نقص و نیاز و عیب خود را برطرف کند در حالیکه خدا را نیز جبار می گویند اما او می‌خواهد نیاز انسان را برطرف کند.

وی به شرح فراز دوم این حکمت «…وَ طَابَ کَسْبُهُ…خوشا به حال کسی که کسب و کار او پاکیزه باشد» پرداخت و اظهار کرد: شیطان دو وسوسه بزرگ می‌کند؛ یکی خودکم بینی و دیگری بزرگ بینی است، تأکید کرد: باید به نقطه تعادل برگشت.

امام جمعه کرمان با استناد به این فراز از حکمت نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: مسئولیت انسان باید پاک و قابل دفاع در پیشگاه خدا باشد زیرا گاهی جو غیر واقعی است و ما حریف هجمه ها نمی‌شویم اما یکی از معیارهای کسب و مسئولیت و مأموریت پاک این است که آیا مسئول بر دل‌ها حکومت می‌کند یا همه علیه او هستند؟

وی تأکید کرد: مدیر اسلامی باید در حوزه مأموریت خود به گونه‌ای حرکت کند که خدا بیشتر در ذهن بیاید و خدا را ناظر و حاضر کار خود بداند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا