قزوین

اقتصاد در کنار امنیت معنا پیدا می‌کند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان قزوین، در مراسم معارفهٔ شهردار جدید قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب هفتهٔ وحدت برای آغاز به کار یک مجاهد فی‌سبیل‌الله و رزمندهٔ دفاع مقدس در شهرداری قزوین مبارک است و باید آن را به فال نیک بگیریم.

وی عنوان کرد: شاید نخستین مراسم شهرداری برای ایجاد و ادارهٔ شهر همان مجلس و محفلی است که گزارش آن را در قرآن می‌خوانیم و خداوند می‌خواهد مکه شهر شود و برای آن به حضرت ابراهیم امر می‌کند.

عابدینی بیان کرد: ابراهیم(ع) می‌گوید خدایا اینجا را شهری امن قرار بده، امنیت جانی، مالی، آبرویی، شغل و هر چه که در این معنا باشد از خدا می‌خواهد و بعد از امنیت از خداوند برای شهر رزق و روزی می‌خواهد؛ این جایگاه مهم امنیت را می‌رساند، شاید امروز با مصداق اتفاقات کشوری مانند سوریه می‌دانیم که بدون امنیت رزق و روزی جایگاهی ندارد.

نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ظاهر شهر ما امنیت، رزق و روزی و عمران و آبادانی است و باطن شهر معنونیت آن است، باید باطن روحانی شهر را با آبادانی قلب و انسان‌سازی ساخت که آن هم با محوریت مسجد و نماز ایجاد می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: هر شهری که مساجد آن آباد باشد فرهنگ عدالت، عبادت، خانواده، علم و دانش و فرهیختگی در آن آباد و مطرح است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا