تهران

اقدامات پدافندی موجب پایداری و استواری کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از رباط‌کریم، رزمایش استانی پدافند غیر عامل در شهرستان رباط کریم با حضور امام جمعه و فرماندار رباط کریم، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مدیرکل دامپزشکی استان تهران، مسوولین دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران و سایر مسوولین شهرستانی در دهیاری منجیل آباد برگزار شد.

علی رضوان، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تهران نیز در این جلسه اظهار کرد: رزمایش چیزی جز آموزش مدل سازی هوشمندانه و دقیق برای پی بردن به نقاط قوت و ضعف نیست و شهرستان رباط کریم از حیث پدافند غیر عامل برای استان تهران دلگرمی خوبی است و می تواند الگوی خوبی برای دیگر شهرستان ها باشد. این شهرستان توانسته با تکیه بر دانش، تجربه و نهادینه سازی این مهم بین مسوولان و مردم این مسیر را بیش از پیش هموار نماید و امید که این مهم به صورت مستمر تسری یابد.

حجت الاسلام ترابی امام جمعه شهرستان رباط کریم نیز در این جلسه گفت: هدف از اجرای طرح های پدافند غیر عامل کاستن از آسیب پذیری نیروی انسانی، حفاظت از زیر ساخت های حیاتی و تداوم خدمات ضروری، تأمین نیازهای عمومی در شرایط بحرانی و ایجاد آمادگی برای حفاظت از تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس کشور در حملات خصمانه دشمن است.

امام جمعه رباط کریم ادامه داد: با توجه به وظیفه جهاد کشاورزی در تأمین امنیت غذایی و نقش مهمی که در امنیت غذایی و به تبع آن در امنیت کشور دارد همیشه به عنوان یک هدف مناسب از سوی دشمن مورد توجه قرار می گیرد که اقدامات موثر پدافندی مانع رسیدن دشمن به اهدافش می گردد.

نظام ملکشاهی فرماندار رباط‌کریم نیز ضمن قدردانی از زحمات انجام شده در خصوص پدافند غیر عامل بیان کرد: شهرستان رباط کریم همیشه قائل به این مهم است که پدافند غیر عامل یعنی مصونیت از داخل و آمادگی شرایط امنیتی و زیست محیطی برای پیش گیری از اتفاقات پیش بینی نشده، از این روی پدافند غیرعامل بر پدافند عامل ارجحیت دارد.

فرماندار رباط‌کریم با توجه به حساسیت های شهرستان رباط کریم در استان تهران و برگزاری رزمایش استانی در این شهرستان عنوان کرد: دیار کریمان به دلیل تامین ۴۰ درصدی برق استان تهران توسط رودخانه شور که برقراری امنیت و زیر ساخت آن با شهرستان است و نیروگاه ۱۵۰۰ مگاواتی پرند و انبار دپوی کالا که در سال ۹۸، حدود ۲۵۰ هزار تن ذخیره کالاهای استراتژیک و اساسی استان تهران را داشت که اکنون با پیشرفت زیرساخت و توسعه صنعتی در سطح شهرستان توانستیم ۴۵۰ تن گندم، برنج و دیگر اقلام را ذخیره داشته باشیم.

ملکشاهی در خصوص شناسنامه دار شدن دام ها گفت: در سطح شهرستان برای ۱۵۰ هزار دام که ۱۰۰ هزار راس آن دام سبک و مابقی دام سنگین است علاوه بر شناسنامه دار شدن، طرح مبارزه با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو انجام شده است.

انتهای پیام/ظ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا