البرز

الحاق شهرک شهید رستمی به مشکین دشت ایراد قانونی دارد

ملیحه اکبری، رئیس شورای شهرستان فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، گفت: استان البرز در بین استان‌های کشور و شهرستان فردیس بین شهرستان‌های استان در تمامی حوزه‌ها دچار کمبودهایی هستند و دربرخی موارد آسیب و بزه که باعث افتخار نیست، استانمان رتبه اول تا سوم را دارد که رفع این معضلات، روحیه مطالبه گرانه و پیگیری مسؤولان را می طلبد.

 وی به موضوع عدم امکان صدور مجوز برای املاک قولنامه ای به عنوان مشکلی برای مدیریت شهری در مشکین دشت و فردیس اشاره کرد و افزود: این امر علاوه بر مشکلاتی که در مسیر ساخت و ساز برای مردم ایجاد کرده، چالشی برای درآمدهای شهرداری هاست و با توجه به تعدد املاک قولنامه ای در سطح شهرستان فردیس باید برای این مشکل چاره اندیشی شود.

عضو شورای شهر فردیس موضوع مرزبندی سیاسی و الحاق شهرک شهید رستمی و اراضی لوکوموتیوسازی مپنا را محل اختلاف شهرداری‌های فردیس و مشکین دشت ذکر کرد و گفت: فردیس در مرزهای شهرستانی هم مشکلاتی دارد که رفع آن نیازمند نگاه ویژه و پیگیری فرمانداری و استانداری است و امیدواریم  این موضوع به سرعت تعیین تکلیف شود.  

وی با ارائه دلایلی موضوع الحاق این مناطق به مشکین دشت را محل اشکال دانست و افزود: طرح جامع ساختاری راهبردی، طرح تفصیلی شهرکرج و بارنگری طرح تفصیلی در مناطق ۳ و ۱۰ شهر کرج، محدوده شهری را به صورت یکپارچه در نظر گرفته که این امر نشان می دهد امکان تفکیک این مناطق از فردیس وجود ندارد.

اکبری یادآور شد: موضوع الحاق شهرک شهید رستمی و اراضی لوکوموتیوسازی باید به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری برسد که این امر تا کنون محقق نشده است. بنابراین به نظر  نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر فردیس، الحاق این مناطق به مشکین دشت، مشکل قانونی دارد.

اکبری در خصوص مصوبه هیات وزیران مبنی بر وجود شهرک شهید رستمی و اراضی لوکوموتیوسازی در محدوده مشکین دشت، اظهار کرد: سرپرست دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی نامه ای را در دی ماه ۹۸ به استانداری ارسال کردند که طی آن، با توجه به اینکه اراضی لوکوموتیوسازی و شهرک شهید رستمی در داخل حریم شهر مشکین دشت قرار گرفته، پیوند آن با بافت‌های مسکونی شهرمشکین دشت امکانپذیر ندانسته و بر اساس طرح جامع، این مناطق را داخل محدوده شهرکرج تشخیص دادند.‌

وی از مسؤولان مربوطه درخواست کرد که با توجه به نظریه کارشناسی و دقیق راه و شهرسازی و دلایل ارائه شده به عنوان دفاعیه شهرداری فردیس،  در خصوص مصوبه هیات وزیران تصمیم گیری  شود.‌

 رئیس شورای شهرستان فردیس همچنین موضوع انتزاع شهرداری‌های فردیس و کرج را چالش دو دوره شورای فردیس ذکر کرد و افزود: در راستای خدمت رسانی شایسته به مردم فردیس از مسؤولان امر درخواست داریم  موضوع انتزاع، با حساسیت و قید فوریت مورد پیگیری قرار بگیرد.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا