اخبار روز

العامری: نسبت به بقای نیروهای آمریکا در عراق سکوت نمی کنیم

العامری: نسبت به بقای نیروهای آمریکا در عراق سکوت نمی کنیم

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق افزود: «همه انتظار داشتند که داعش تروریست بر عراق مسلط شود، اما به برکت فتوای مبارک مرجعیت عراق، این سناریو خنثی شد».

العامری با بیان اینکه «گرامیداشت یاد شهدا وظیفه ماست تا مفهوم شهادت را در ملت ریشه بدوانیم»، تصریح کرد: «خون شهدا ضامن حاکمیت، حال و آینده عراق است».

وی ادامه داد: «ما تمام تلاش خود را برای ادامه راه فرماندهان پیروزی (شهیدان ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی) خواهیم کرد».

رئیس ائتلاف الفتح عراق خاطرنشان کرد: «درباره بقای نیروهای آمریکایی داخل عراق سکوت نخواهیم کرد و از این خواسته عقب نشینی نخواهیم کرد».

سازمان حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) به دنبال هجوم گروه تروریستی داعش و سقوط چندین استان عراق در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴) ، با فتوای جهاد کفایی آیت الله «سید علی سیستانی» مرجع عالیقدر شیعه عراق تشکیل شد؛ نیروهایی که با پیروی از مرجعیت دینی و اتحاد و همبستگی مردمی توانستند در یک نبرد بی امان سه ساله و نیمه، به پیروزی‌های بزرگی دست یابند و کار این گروه مخوف تروریستی را در اواخر تابستان ۱۳۹۶ یکسره کنند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سابق سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمانشان ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهیدان سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا