تهران

الهیان: بی‌هویتی موجب رواج خشونت در نوجوانان است/ تفکر بسیجی نماد تبلور کمالات انسانی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اسلامشهر، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امروز در نخستین همایش مجمع بانوان انقلابی شهرستان اسلامشهر در محل سینما فجر اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: در این ایام وظیفه داریم از همه بسیجیان و شهدای بسیج و دلاورمردان و شیر زنانی که جان خود را در مسیر تداوم انقلاب اسلامی تقدیم کردند، قدردانی کنیم و بدانیم که بسیجی پرچمدار یک تفکر است.

وی گفت: اگر بخواهیم از باب امنیت صحبت کنیم، باید به سراغ امنیت از منظر بسیج برویم، اگر برای زنان عزت و منزلت، برای مردان غیرت، برای نوجوانان ادب و وقار، برای جوانان روحیه خدمت و مسئولیت پذیری و برای دخترانمان نشاط معنوی و هویت می‌طلبیم، باید به سراغ تفکر بسیجی برویم.

الهیان با اشاره به اینکه شهدا به عنوان نماد تفکر بسیجی باید به نسل جوان معرفی شوند، تاکید کرد: اساساً تفکر بسیجی نماد تبلور کمالات انسانی است و می‌تواند از یک جامعه صیانت کند و سلامت اجتماعی و معنوی به ارمغان آورد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: امروز شهید سلیمانی در دفاع از حقوق بشر و دفاع از کودکان به عنوان الگو مطرح است که باید به جوانان و مردان معرفی شود تا نگرانی در خصوص تامین امنیت زنان از بین رود.

وی ادامه داد: غرب، آمریکا و انگلیس به عنوان مدعیان حقوق بشر در، کشورهایشان بیشترین آمار قتل زنان را دارند و باید در مورد نقض حقوق بشر پاسخگو باشند، جرم سردار سلیمانی مبارزه با داعش و تروریسم بود که موجب شهادت این بزرگ مرد تاریخ شد و در واقع این معنای حقوق بشر آمریکایی است.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با تاکید بر اینکه آسیب های امروز جامعه نتیجه بیگانگی مسئولین با تفکر و مکتب بسیج است، بیان کرد: اگر بتوانیم این مکتب و تفکر را در بین جوانان و زنان و دختران پیاده کنیم، جامعه ای عاری از خشونت و ناامنی خواهیم داشت و آنچه تاکنون ضرر کرده‌ایم از نبود تفکر بسیجی در بین مسئولین بوده است.

نماینده مردم اسلامشهر تهران ری شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روایات و احادیث بسیاری در اسلام در حفظ جایگاه حقوق زنان وجود دارد، گفت: صیانت از امنیت زنان و پیشگیری از خشونت علیه آنان، نیازمند مشارکت نخبگان، حرکت‌های جهادی، آموزش های مهارت های زندگی به جوانان و تغییر نوع بینش و نگرش جوانان به زندگی است.

الهیان با بیان اینکه در حال حاضر رویکرد سلامت محور در جامعه تاثیرگذار است، تصریح کرد: اگر قرار است جامعه سالمی داشته باشیم، این سلامت باید از خانواده و خانه شروع شود و روحانیت و مسئولین و سازمان‌های مردم نهاد و آموزش و پرورش در ایفای آن نقش مهمی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بی‌هویتی موجب رواج خشونت در نوجوانان است و آموزش و پرورش باید فکری برای هویت جوانان و نوجوانان کند تا از سلامت اجتماعی و جامعه عاری از خشونت برخوردار شویم.

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، در نخستین همایش مجمع بانوان انقلابی شهرستان اسلامشهر در روزجهانی مبارزه با خشونت علیه زنان از مادران و خواهران شهدا، مدافعین سلامت، غساله هایی که در ایام کرونا درگذشتگان کرونایی را تطهیر می کنند، نخبگان قرآنی، ورزشی، علمی و هنری و کارآفرینان برتر شهرستان اسلامشهر با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا