اردبیل

امام جمعه اردبیل: ضرورت ورود دانشگاه‌ها به موضوع خانواده آرمانی

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دانشگاه، آیت الله سیدحسن عاملی در دیدار با دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی شرکت کننده در دوره «مرواریدی در صدف» با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و حجاب، اظهار کرد: کار فرهنگی در خصوص نظریه حریم بسیار مهم و ضروری است.

وی خواندن خطابه را بالاترین فعالیت اجتماع عنوان کرد و افزود: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به کتاب سحر بیان از ۱۱۰ فن بیان که در آن ذکر شده، استفاده نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه در خصوص عفاف و حجاب خداوند از زنان می‌خواهد به نحوی لباس بپوشند که معروف به عفت شوند، تصریح کرد: ضروری است تا دانشگاه به موضوع جدیدی تحت عنوان خانواده آرمانی بپردازد.

وی به ضرورت ورود دانشگاه‌ها به موضوع خانواده آرمانی تاکید کرد و گفت: خانواده در نظام اسلامی به عنوان کانون اصلی رشد و ارتقای ارزش‌ها زمینه‌ساز تکامل و رشد انسان‌ها است.

عباس فنی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه ۶۰ نفر از دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه در دوره‌ای سه روزه تحت عنوان «مرواریدی در صدف» که توسط بسیج دانشجویی برگزار شده، شرکت نموده‌اند، گفت: در این دوره دانشجویان در خصوص عفاف و حجاب به صورت علمی ورود پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ تشکل، انجمن و کانون و بیش از ۶۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی  فعالیت می‌کنند، افزود: علاوه بر بسیج دانشجویی، هیات مکتب الشهدا نیز طی روزهای اخیر به منظور کادرسازی میان دانشجویان، اقدام به برگزاری دوره کرده است.

فنی اصل با بیان اینکه همایش ملی دانشگاه آرمانی به‌زودی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: منویات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل همواره در برنامه‌های دانشگاه و تشکل‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا