کرمان

امام جمعه اهل سنت آق‌قلا: ادامه‌دهنده راه سردار دل‌ها باشیم/حاج‌قاسم متعلق به یک گروه و مذهب نبود

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، آخوند عبدالحی میرزاعلی پیش از ظهر امروز در گردهمایی تقریب با حضور تولیت آستان قدس رضوی در محل مصلای امام علی (ع) اظهار داشت:  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی متعلق به یک گروه، قوم، مذهب و قشر خاص نبود، او متعلق به جهان بشریت بود زیرا هیچ‌وقت شیعه و سنتی و عرب و عجم برایش ملاک نبود بلکه بشریت، انسانیت و مظلومیت برایش ملاک بود و خدا محبت سردار سلیمانی را بر قلوب مسلمانان جای داده است.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی بیش از ۴۰ سال مجاهدت خالصانه، مرد میدان و مرد عمل بود و با عمل به ما ثابت کرد برای خدمت به اسلام و مردم برایش تفاوتی نداشت در ایران، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و یا یمن باشد و در جای جای جهان اسلام هرگاه نیاز به خدمت و کمک بود سردار سلیمانی با همرزمانش آماده خدمت بود.

امام جمعه اهل سنت شهر آق‌قلا تصریح کرد: زمانی که منطقه ترکمن‌های عراق به دست داعش تصرف شده بود سردار سلیمانی بود که به داد ترکمن‌های عراق رسید و آنها را نجات داد و من به عنوان یک ترکمن اهل سنت ایران اسلامی از وی تقدیر و تشکر کردم.

میرزاعلی ادامه داد: زمانی که کردستان عراق در ورطه سقوط بود و مسعود بارزانی از دوستان خودش یعنی استکبار جهانی و دولت‌های نوکرنما کمک خواست هیچ کس به کمک کردستان عراق نرسید به غیر از سردار سلیمانی چه کسی کردستان عراق را نجات داد.

وی بیان داشت: سردار سلیمانی و همرزمانش در حالی در سوریه برای مسلمانان کمک کردند که بیشتر مردم سوریه، اهل سنت هستند، اما برای سردار سلیمانی بحث تشیع و تسنن ملاک نبود و انسانیت و اسلام ملاک بود و برای دفاع از آرمان‌های نظام، اسلام و کمک به مردم کمک می‌کرد.

امام جمعه آق‌قلا اضافه کرد: همه می‌دانیم انقلاب و نظام ما اگر پیروز شد به علت اتحاد و همدلی اقوام ایران اسلامی و همه اقوام و مذاهب بود و سردار دل‌ها نماد مقاومت، اتحاد، همدلی، همفکری، تعامل، شجاعت و اخلاص بود.

میرزاعلی اظهار داشت: سردار سلیمانی و همرزمانش با اتحاد همه مردم حتی غیرمسلمانان به جنگ داعش و گروه‌های انحرافی رفتند و آنها را از بین بردند و بنا به فرموده رهبری اگر سردار دل‌ها به همراه همرزمانش در کشورهای اسلامی در برابر داعش نمی‌ایستادند امروز در جای‌جای ایران اسلامی باید با داعش به جنگ می‌پرداختیم.

خرج‌های میلیاردی دشمن برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی

وی یادآور شد: امروز وظیفه ماست، ادامه‌دهنده اسلام، انقلاب و راه سردار دل‌ها باشیم و این با اتحاد، همدلی، تفاهم، همفکری و تعامل امکانپذیر است.

میرزاعلی متذکر شد: دشمنان اسلام به سرکردگی استکبار جهانی و صهیونیست‌ها میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا به اسلام ضربه بزنند و بین تشیع و تسنن اختلاف ایجاد کنند و در قرآن آمده است «دشمنان اسلام به روش‌های مختلف می‌خواهند چراغ نورانی اسلام را خاموش کنند».

وی اظهار کرد: امروز وظیفه ماست از چراغ نورانی اسلام حفاظت و حراست کنیم و اسلام عزیز را با اتحاد ملی و انسجام اسلامی ترویج دهیم.

امام جمعه اهل تسنن آق‌قلا با خوانش این بیت شعر از سعدی که «قطره دریاست اگر با دریاست، ورنه قطره قطره است و دریا دریاست»، بیان داشت: اگر ما متحد شویم، هیچ یک از دشمنان اسلام نمی‌توانند، جلودار ما شوند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا