کرمان

امام جمعه اهل سنت فهرج: «وحدت» رمز پیروزی ملت ایران است

مولوی عبیدالله شهیکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فهرج با تبریک هفته وحدت به همه مسلمانان اظهار داشت: امیدوارم این هفته نقطه عطفی در وحدت بین شیعه و سنی باشد، هفته وحدت یک هفته مشترک الاحترام بین مسلمانان است و باید قدر آن بدانیم.

وی عنوان کرد: اتحاد بین فرق و مذاهب مسلمان را باید جدی بگیریم چراکه دشمن به دنبال اختلاف بین اقوام و مذاهب‌ است و امروز استعمار سعی می‌کند شکاف‌ها و اختلاف‌ها را از طریق قومی مذهبی میان شیعه و سنی به وجود بیاورند.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با بیان اینکه پیام ما وحدت مسلمان است، تصریح کرد: نباید بگذارند دشمن از اختلافاتشان سوء استفاده کنند هر ملتی که متحد باشد مقابل همه دشمنان شکست ناپذیر خواهد شد.

مولوی شهیکی با اشاره به راه‌اندازی گروه‌های تکفیری و شبکه‌های رسانه‌ای معاند در راستای اختلاف‌افکنی بین مسلمانان عنوان کرد: لازم است مسلمانان در برابر این توطئه‌ها هوشیار باشند، ندای وحدت در دنیا را نباید به آسانی از دست داد و هر کس باعث اختلاف و دودستگی شد خیانتکار است.

وی بیان کرد: اگر ما متحد و برادر باشیم توطئه دشمن خنثی می‌شود و باید وحدت را مهم بشماریم و جدا کردن بدنه ملت از یکدیگر خدمت به دشمنان است چراکه صفوف واحد و وحدت ملت رمز پیروزی نظام است و این رمز تداوم و پایداری نظام هم است و این درسی است که امام راحل با نامگذاری هفته وحدت به ما داد.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج پیام مهم انقلاب را وحدت مسلمین دانست و گفت: این وحدت است که قدرت ملت را چندبرابر می‌کند و رمز پیروزی ملت ایران در مراحل مختلف وحدت کلمه بوده است و امروز هم در برابر مقابله با تحریک‌ها و توطئه‌های دشمن باید آن را حفظ کنیم.

شهیکی با تأکید بر اینکه با تقویت وحدت بینی دشمن را به خاک می‌مالیم چرا که وحدت برای مسلمین یک نیاز مهم است، افزود: در ایران این وحدت بین مسلمانان عملی است و امیدواریم در دیگر نقاط جهان نیز وحدت بین مسلمانان به شکل عملی باشد و همه در کنار یکدیگر وحدت را در کشورها پیاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان فهرج بین شیعه و اهل سنت وحدت مثال‌زدنی است و بین ائمه جمعه و روحانیت شیعه و اهل سنت وحدت خوبی برقرار است، اینجا مذهب فرق می‌کند اما همه از یک خانواده هستیم و در این شهرستان برادری و برابری ما کاملا پابرجاست و برای همین به این شهرستان دارالوحده می‌گو‌یند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۳/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا