مرکزی

امام جمعه بلندگوی شخص یا جناح خاصی نیست

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه این شهر با بیان اینکه احیای قرآن و نماز در جامعه از اهم واجبات است، گفت: همه وظیفه داریم جامعه و خانواده‌ها را رنگ و بوی قرآن بدهیم چون قرآن ستون دین است و قرآن و نماز بدون ولایت اعتباری ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: پیوست قرآن و نماز ولایت است و ستون دین محسوب می‌شوند لذا وظیفه ما این است که برای احیای قرآن و نماز با پیوست ولایت مداری تلاش کنیم. 

امام‌جمعه ساوه در ادامه با بیان اینکه مردم به‌عنوان ستون سیاسی دین محسوب می‌شوند، گفت: جامعه‌ای که مردم آن پای کار باشند و مردمی نماز محور داشته باشد؛ این جامعه ستون قوی و محکمی دارد. 

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی افزود: ما باید برای حل مشکلات مردم اعم از اشتغال، مسکن، اقتصاد، فرهنگ و … دست به دست هم بدهیم و با تلاش همه مسئولان این موانع را رفع کنیم چراکه مردم ولی‌نعمتان ما هستند و انجام امور آنها وظیفه ماست. 

وی از پول به‌عنوان ستون دوم سیاسی دین نام برد و عنوان کرد: اگر شخصی توانایی مالی دارد سعی کند آن را در جهت رفاه مردم هزینه کند و با سرمایه خود باعث ایجاد اشتغال شود که خوشبختانه در این شهرستان که قطب صنعت است به این ستون سیاسی دین به‌درستی عمل شده است.

خطیب نماز جمعه ساوه با تأکید بر اینکه وظیفه همه مسئولان حمایت از تولید است، بیان کرد: سیاست من به‌عنوان طلبه این باشد که اگر چراغ خانه‌ام خاموش شد اجازه ندهم چراغ کارخانه‌ای خاموش شود لذا باید دست به دست هم بدهیم و اجازه ندهیم چراغ تولید در این شهر خاموش شود چراکه بیکاری منفورترین چیز است.

حجت‌الاسلام رحیمی توجه به ستون دین و ستون سیاسی دین را از مهمترین وظایف مسئولان در جامعه دانست و گفت: سیاست ما در این است که وحدت و مودت داشته باشیم و نماز جمعه محور وحدت باشد و از دفتر امام‌جمعه و ستاد نماز جمعه صدای وحدت بلند شود نه اختلاف.

وی تصریح کرد: امام‌جمعه و ستاد نماز جمعه نخ وحدت هستند و ما لیدر جناح خاصی نخواهیم بود، امام‌جمعه برای همه افراد اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب، جوان و پیر و کوچک و بزرگ، صنعت‌گر و کارگر، کشاورز و … یکی است و به‌مانند پدری است که به همه فرزندان خود به یک اندازه محبت می‌کند.

حجت‌الاسلام رحیمی خواستار حفظ وحدت و همدلی همه مسئولان برای روشن نگه‌داشتن چراغ شهر شد و گفت: از امروز که رسماً آغاز به کار کرده‌ام می‌خواهم کسی پشت کسی حرف نزند و وحدت را حفظ کنند چراکه اگر بنا بر اختلاف باشی هیچ مسئولی نمی‌تواند کار کند. 

وی با تأکید بر اینکه اگر کسی از کسی دیگر دلخوری دارد در این روز کینه‌ها را کنار بگذارد، اظهار کرد: بنده سرباز شما و نوکر مردم هستم همان‌طوری که نوکر مردم ابهر بودم و به این موضوع افتخار می‌کنم.

امام‌جمعه ساوه ولایت را خط قرمز خود دانست و گفت: ما با همه برادر خواهیم بود مگر کسانی که خط قرمز که همان ولایت است را رعایت نکنند که البته در مورد این افراد هم چندین بار تذکر می‌دهیم اما اگر پای ولایت نیامدند با آنها خداحافظی خواهیم کرد. 

به گزارش برگزیده های ایران حجت‌الاسلام جعفر رحیمی صبح امروز مورد استقبال مسئولین شهر ساوه قرار گرفت و آغاز کار خود در این شهر را با گل‌باران مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های آنان آغاز کرد. 

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان نیز پیش از آغاز نماز ضمن قرائت حکم انتصاب وی، ابلاغ رسمی امامت جمعه شهر ساوه را به حجت‌الاسلام جعفر رحیمی اعطا کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا