مرکزی

امام جمعه ساوه خواستار شد؛ لزوم توجه دولت به تامین زیرساخت‌های ساوه

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی هشتمین مدرسه خیرساز نیکان کاوه در یکی از مناطق کمتربرخوردار ساوه گفت: کار بزرگ خیران در ساخت فضاهای آموزشی و ورزشی و فرهنگی جای قدردانی دارد و باید قدردان کرامت این افراد بود. 

وی با بیان اینکه خدای متعال به این خیران نگاه ویژه دارد، افزود: اگر خیرین مدرسه‌ساز نبودند در مواردی همچون فضاهای آموزشی دچار مشکل بودیم لذا این ظرفیت قابل ستایش بوده و قدردان زحمات این عزیزان هستیم.

امام جمعه ساوه در ادامه با گلایه از نقش کمرنگ دولت‌ها در تامین زیرساخت‌های شهرستان بیان کرد: اگر از وجود چنین خیرانی محروم بودیم تکلیف مردم این شهرستان با این میزان از افزایش جمعیت چه بود؟ 

وی افزود: ما دست خیران را می‌بوسیم اما استاندار مرکزی هم باید در این خصوص یک حرکت جهادی کند.  

ساوه  پیشتاز در ساخت مدارس خیرساز 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیز ساوه را پیشتاز در ساخت مدارس خیرساز دانست و گفت: خوشبختانه همت خیران در ساخت مدارس در این شهرستان تمامی ندارد و هربار شاهد ساخت و ساز و تجهیز بخشی از فضاهای آموزشی توسط خیران هستیم.

ابراهیم فراشیانی با بیان اینکه خانواده عسگریان تاکنون ۸ مدرسه و یک سالن ورزشی در این شهر بناکرده‌اند، افزود: عملیات ساخت مدرسه جدید این خانواده با عنوان نیکان کاوه در ۹ کلاس با اعتباری در حدود ۷ میلیارد تومان در ۱۵۰۰ متر مربع زیربنا انجام خواهد شد. 

وی تصریح کرد: هفتمین واحدآموزشی خیرساز نیکان کاوه که تماما با سرمایه خیر ساخته شده است؛ اکنون روند پایانی کار را طی می‌کند و احتمالا تا دهه فجر به بهره برداری برسد. 

مدیرآموزش و پرورش ساوه مدرسه سازی را یک اقدام معنوی و ماندگار دانست و افزود: این خانواده با اقدامات ماندگار خود علاوه بر فراهم کردن شرایط تحصیل برای ۳ هزار دانش آموز، الگویی برای پایدار شدن نهضت مدرسه سازی در این شهرستان شده‌اند و نقش مهمی را در تربیت نسل‌های بعدی جامعه ایفا کرده‌اند.

لزوم هم افزایی بخش خصوصی با دولت در رفع نیازهای مردم  

مدیرعامل گروه صنعتی نیز با بیان اینکه این خانواده علاوه بر مدرسه و فضای آموزشی در تامین زیرساخت‌های سلامت نیز همکاری می‌کند گفت: همراهی و هم افزایی بخش خصوصی با دولت می‌تواند نیازهای مردم در همه حوزه ها خصوصا آموزشی و بهداشتی را رفع کند. 

علیرضا عسگریان تصریح کرد: این گروه آماده است تا در صورت فراهم بودن شرایط بازهم اقدامات ماندگار خصوصا در بحث مدرسه سازی را ادامه دهد.

انتهای پیام/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا