چهارمحال و بختیاری

امام جمعه شهرکرد: دولت با تمام توان کار می‌کند/ حل برخی از مشکلات زمان‌بر است

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه حضرت فاطمه معصومه را بهترین الگو برای دختران مسلمان معرفی کرد و گفت: عابد بودن، نجیب بودن، با حجاب و عالم بودن از جمله ویژگی‌های اخلاقی حضرت معصومه بود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: امروز شهر قم و مضجع شریف حضرت معصومه، خلا گمنام بودن قبر مطهر حضرت زهرا(س) را تا حدودی پر کرده است و امیدواریم از این الگوی خوب برای دختران و زنان بهتر استفاده شود.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی موجود در جامعه تصریح کرد: همان‌طور که می‌بینید دولت با تمام توان به میدان آمده و تلاش می‌کند مشکلات موجود به خصوص مشکلات اقتصادی را بر طرف کند و جلوی این گرانی افسارگسیخته را بگیرد و نقش خود را در این خصوص ایفا کند.

نکونام ضمن تقدیر از صبوری مردم برای تحمل مشکلات موجود، اضافه کرد: البته در برخی از قسمت‌ها مانع‌هایی وجود دارد که اجازه اصلاحات را به دولت نمی‌دهند، برخی از بنگاه‌ها و بخشی از سیستم اجرایی که منافع‌شان در گرو همین بی‌نظمی اقتصادی و گرانی‌هاست سعی می‌کنند اجازه ندهند دولت کارش را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: وضعیت موجود میراث برخی از افراد گذشته است و در پی چندین سال متمادی به وجود آمده است و حل بسیاری از مشکلات زمان زیادی می‌طبد که باید هم مردم همچنان صبوری کنند و هم دولت با همین روحیه و انگیزه به کار و تلاشش ادامه دهد و خسته نشود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به نقش‌آفرینی حوزه‌های علمیه بیان کرد: امروز حوزه‌های علمیه استان در سطح قابل قبولی قرار دارند و زمینه تاحدودی برای ورود مشتاقان آماده شده است.

وی تاکید کرد: یکی از افتخارات حوزه‌های علمیه مردمی بودن آن است و هیچ‌گاه در طول تاریخ حوزه‌ها دولتی نشدند و همیشه با پشتوانه مردمی پیش رفته‌اند؛ در جمهوری اسلامی نیز همین‌گونه است و با اینکه حوزه وظیفه و نقش خود را در خصوص حکومت ایفا می‌کند اما هیچ وابستگی ساختاری به دولت ندارد.

نکونام به وجود فاصله قابل توجه وضع موجود حوزه با وضع مطلوب اشاره کرد و گفت: اگر برخی از خواص و استثناها را نادیده بگیریم، امروز طلاب یکی از ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند و با امکانات حداقلی معیشت‌تان سپری می‌شود و البته راضی هم هستند و با وجود تمام کمبودها کریمانه زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/۳۳۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا