Categories: فارس

امام جمعه شیراز: افزایش تولید و توزیع عادلانه درآمد‌ها با مشارکت همگانی امکان‌پذیر است

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز اظهار کرد: صحنه‌هایی از تاریخ معاصر ایران و اسلام را نباید فراموش کرد از جمله روز‌هایی که یادآور صحنه شهادت دو مرد با غیرت، با فتوت و متخلص به مردانگی در جریان آغاز انقلاب اسلامی است؛ کسانی که اگر نبودند چراغ انقلاب را از همان روز اول دشمن خاموش می‌کرد.

او افزود: روزی که امام راحل با قانون کاپیتالاسیون مبارزه کرد و به شاه و مجلس آن دوره اعتراض کرد، حضور میدان داران مومن و انقلابی مانند «طیب» و «طاهر» در ادامه این روند‌ها نقش مطلوبی داشت.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه امام با قانونی که عزت و احترام شهروندی ما را از بین برده بود مبارزه کرد، عنوان کرد: مردانگی طیب در طول تاریخ نباید از یاد ایرانی جماعت برود، چرا که ما کسانی داریم که اگر آمدند پای حرف حق و شعار دادند، تا آخر هم می‌مانند.

او به سالروز شهادت اولین شهید محراب، آیت‌الله قاضی طباطبایی تبریزی که یکی از مردان قله‌های رفیع علم هست هم اشاره کرد و گفت: کسانی پای منبر ایشان نشستند که در سال ۵٧ در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

آیت‌الله دژکام به روز دانش آموز هم اشاره و اضافه کرد: روز دانش آموز یادآور رشادت نوجوانان است و شهادت یک بسیجی ۱۳ ساله مانند شهید محمدحسین فهمیده است. دغدغه دانش آموزان و بسیجیان ما باید افزایش عزت باشد و راه شهدای عزت و انقلابی را باید دانش آموزان و بسیجیان امروز ادامه دهند.

او همچنین با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب به دو مولفه عزتمندی و قدرت ایران و اسلام بار‌ها اشاره و تاکید کرده‌اند، گفت: باید دید چگونه این مهم را تقویت کرد و برای آن برنامه داشت.

امام جمعه شیراز گفت: اولین مولفه شعار امسال مبنی بر پشتیبانی از تولید و مانع زدایی است؛ اگر تولید را افزایش ندهیم در ادامه راه انقلاب شکست می‌خوریم.

او مولفه دوم عزتمندی و قدرت اسلام و ایران را عدالت عنوان کرد و گفت: آیا باید یک نفر آنقدر داشته باشد که نداند چگونه خرج کند و در مقابل یک نفر آنقدر نداشته باشد که نتواند فرزندش را به مدرسه بفرستد؟

نماینده، ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه مسیر درآمد‌ها باید تعریف و جلوی درآمد‌های باد آورده گرفته شود تا دیگران هم درآمد‌های کشور بهره‌مند شوند، ابراز امیدواری کرد که با پشتوانه قوی و فرهنگی در فارس همه دست به دست هم بدهند تا شاهد افزایش تولید و توزیع عادلانه درآمد‌ها باشیم و در این مسیر هم رضایت رهبر از حرکت ما تامین شود.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جوانان ما که می‌خواهند میدان دار شوند، باید تفکر خود را غنی و پربار و موضوعات اندیشه‌ای را با کتاب و سنت منطبق کنند.

او تصریح کرد: اگر بناست تفکر نقطه اشتراک انقلابی گری و معنویت باشد، یکی از موضوعاتی که مرتب باید هر انسان معنوی و الهی در آن بیندیشد این است که اگر بر سر دو راهی عزت و ذلت قرار گرفتیم کدام را انتخاب کنیم؟

امام جمعه شیراز هیات من الذله را نتیجه تفکر معنوی انقلابی عنوان و خاطرنشان کرد: باید همگان به ویژه جوانان در مسیر پیش روی انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه ایوذرها، سلمان‌ها و حمزه سیدالشهدا‌ها باشند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مسیر با تفکر برای ما روشن می‌شود، عنوان کرد: تفکر است که از جمعیت جوانان ایرانی در دهه ۵٠ شخصیتی مانند شهید سلیمانی عزیز می‌سازد؛ شهادت ایشان مقام نتیجه تفکر معنوی و انقلابی بود.

انتهای پیام/د


admin

Recent Posts

تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود

تصویر زیر از مجموعه عکس‌های محمود پاکزاد مربوط به خیابان ولیعصر(عج) تهران در سال ۱۳۳۴…

10 ساعت ago

خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»/ اعمال محدودیت برای ۲۰۰ استاد دانشگاه

دبیر کانون صنفی استادان دانشگاه به برگزیده گفت: «متاسفانه دخالت‌های دولت در دانشگاه زیاد شده…

10 ساعت ago

ورود موج بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این ۱۱ استان شروع می‌شود

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از فردا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت موج بارشی دیگری وارد کشور شده…

10 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه

کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۵ اردیبهشت) پاک است.

10 ساعت ago

قابل توجه مسافران؛ وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ این محور شمالی یک طرفه شد

 جانشین پلیس راه کشور از ریزش سنگ در  آزادراه تهران-شمال خبر داد.

10 ساعت ago

درخواست پلیس از تهرانی‌ها؛ وارد این اتوبان نشوید

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه…

10 ساعت ago