فارس

امام جمعه شیراز: افزایش تولید و توزیع عادلانه درآمد‌ها با مشارکت همگانی امکان‌پذیر است

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز اظهار کرد: صحنه‌هایی از تاریخ معاصر ایران و اسلام را نباید فراموش کرد از جمله روز‌هایی که یادآور صحنه شهادت دو مرد با غیرت، با فتوت و متخلص به مردانگی در جریان آغاز انقلاب اسلامی است؛ کسانی که اگر نبودند چراغ انقلاب را از همان روز اول دشمن خاموش می‌کرد.

او افزود: روزی که امام راحل با قانون کاپیتالاسیون مبارزه کرد و به شاه و مجلس آن دوره اعتراض کرد، حضور میدان داران مومن و انقلابی مانند «طیب» و «طاهر» در ادامه این روند‌ها نقش مطلوبی داشت.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه امام با قانونی که عزت و احترام شهروندی ما را از بین برده بود مبارزه کرد، عنوان کرد: مردانگی طیب در طول تاریخ نباید از یاد ایرانی جماعت برود، چرا که ما کسانی داریم که اگر آمدند پای حرف حق و شعار دادند، تا آخر هم می‌مانند.

او به سالروز شهادت اولین شهید محراب، آیت‌الله قاضی طباطبایی تبریزی که یکی از مردان قله‌های رفیع علم هست هم اشاره کرد و گفت: کسانی پای منبر ایشان نشستند که در سال ۵٧ در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

آیت‌الله دژکام به روز دانش آموز هم اشاره و اضافه کرد: روز دانش آموز یادآور رشادت نوجوانان است و شهادت یک بسیجی ۱۳ ساله مانند شهید محمدحسین فهمیده است. دغدغه دانش آموزان و بسیجیان ما باید افزایش عزت باشد و راه شهدای عزت و انقلابی را باید دانش آموزان و بسیجیان امروز ادامه دهند.

او همچنین با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب به دو مولفه عزتمندی و قدرت ایران و اسلام بار‌ها اشاره و تاکید کرده‌اند، گفت: باید دید چگونه این مهم را تقویت کرد و برای آن برنامه داشت.

امام جمعه شیراز گفت: اولین مولفه شعار امسال مبنی بر پشتیبانی از تولید و مانع زدایی است؛ اگر تولید را افزایش ندهیم در ادامه راه انقلاب شکست می‌خوریم.

او مولفه دوم عزتمندی و قدرت اسلام و ایران را عدالت عنوان کرد و گفت: آیا باید یک نفر آنقدر داشته باشد که نداند چگونه خرج کند و در مقابل یک نفر آنقدر نداشته باشد که نتواند فرزندش را به مدرسه بفرستد؟

نماینده، ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه مسیر درآمد‌ها باید تعریف و جلوی درآمد‌های باد آورده گرفته شود تا دیگران هم درآمد‌های کشور بهره‌مند شوند، ابراز امیدواری کرد که با پشتوانه قوی و فرهنگی در فارس همه دست به دست هم بدهند تا شاهد افزایش تولید و توزیع عادلانه درآمد‌ها باشیم و در این مسیر هم رضایت رهبر از حرکت ما تامین شود.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جوانان ما که می‌خواهند میدان دار شوند، باید تفکر خود را غنی و پربار و موضوعات اندیشه‌ای را با کتاب و سنت منطبق کنند.

او تصریح کرد: اگر بناست تفکر نقطه اشتراک انقلابی گری و معنویت باشد، یکی از موضوعاتی که مرتب باید هر انسان معنوی و الهی در آن بیندیشد این است که اگر بر سر دو راهی عزت و ذلت قرار گرفتیم کدام را انتخاب کنیم؟

امام جمعه شیراز هیات من الذله را نتیجه تفکر معنوی انقلابی عنوان و خاطرنشان کرد: باید همگان به ویژه جوانان در مسیر پیش روی انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه ایوذرها، سلمان‌ها و حمزه سیدالشهدا‌ها باشند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مسیر با تفکر برای ما روشن می‌شود، عنوان کرد: تفکر است که از جمعیت جوانان ایرانی در دهه ۵٠ شخصیتی مانند شهید سلیمانی عزیز می‌سازد؛ شهادت ایشان مقام نتیجه تفکر معنوی و انقلابی بود.

انتهای پیام/د


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا