کرمان

امام جمعه موقت تهران: تصمیمات درست دولتمردان راه را برای عزت اقتصادی فراهم می‌کند

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حجت‌الاسلام ابوترابی امشب در ویژه‌برنامه بصیرت فاطمی مکتب سلیمانی در مسجد امام سجاد (ع) شهر کرمان اظهار کرد: مردم کرمان تربیت‌یافته مدرسه سرباز  مقتدر نظام اسلامی سردار سلیمانی هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیات الهی تصریح کرد: انسان‌ها دوست دارند عزیز باشند و از هر مرتبه‌ای از خواری، ضعف و شکست دور باشند و خدا انسان را اینگونه آفریده است، پیامبر اسلام (ص) پیام‌آور عزت، قدرت و آراستگی و رساندن جامعه بشری به بالاترین مراتب از کمال است و مردم به رهبرانی عشق می‌ورزند که راه را برای افزایش عزت و اقتدار آنها هموار کنند. 

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای نظام، فراهم‌آوردن زمینه حرکت ملت ایران و ملت اسلام به سوی عزت و اقتدار است و امام راحل راه را برای عزت ایران هموار کرد.

ابوترابی افزود: در این حدود بیش از یکصد و پنجاه سال از تاریخ قاجار و پهلوی به‌طور خاص هر روز از تاریخ ایران زمینه فروپاشی اقتدار ملت ایران و تجزیه کشور را فراهم کردند، ایران زمان صفویه یک ایران عزیز و مقتدر است و ایران زمان قاجار و پهلوی یک ایران ذلیل و شکست خورده که بیش از ۵۰ درصد خاکش تجزیه شد.شاه وقت با ذلت و خواری بدون کمترین احترام از ایران تبعید شد.

وی در همین رابطه ادامه داد: امام (ره) نقطه آغاز انقلاب و اعتراض به شاه را نسبت به مصوبه کاپیتولاسیون دانست و آن مصوبه اوج ذلت برای یک ملت بود.

امام جمعه موقت تهران حرکت انقلاب را حرکتی عزت‌آفرین دانست که ایران تحت سلطه دنیای استکبار را به ایران مقتدر عزیز شکست‌ناپذیر و ایستاده در برابر همه دنیای استکبار تبدیل کرده و از آن به‌عنوان یک کار استثنایی در طول چهار دهه یاد کرد.

وی تصریح کرد: این حرکت عزت‌آفرین، کار بزرگ امام و خلف صالح امام، رهبری معظم انقلاب و سربازان تربیت‌یافته در این مدرسه همچون سردار سرافراز سلیمانی است.

ابوترابی با بیان اینکه سوال جدی این است که این عزت چگونه خلق شده است و ملتی که هیچ منزلتی نداشت و کمترین شأنی برای او قائل نبودند، مبدل به یک ملت مقتدر و عزیز و عزت‌آفرین شده است؟ بیان داشت: قرآن کریم به این سوال پاسخ می‌دهد؛ ای کسانی که در اندیشه دستیابی به عزت هستید، آگاه باشید تمام عزت برای خداوند متعال است، اوست که عزیز است.عزت ثمره دست‌داشتن به عالی‌ترین مرتبه حیات و بی‌نیازی است.خدا در قله عزت است و دیگران در برابر او ذلیلان هستند و تمام عزت از آن خدای متعال است. 

ابوترابی ابراز کرد: اینکه می‌بینید امام (ه) با قدرت در برابر همه دنیا می‌ایستاد، برای این است که تکیه‌گاهش خدا بود. اینکه نهیب می‌زند به دشمنان، به خاطر عزت و قدرتی است که ثمره ارتباط با خداوند متعال بود.

وی با بیان اینکه پیشران حرکت در مسیر تقرب به خداوند متعال، عمل صالح است، تصریح کرد: حاج‌قاسم سلیمانی یک عمل صالح بود. این عمل صالح بود که او را به خدا نزدیک و عزیز کرد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: انسان‌ها دو گروه هستند؛ عمل صالح و عمل فاسد و حاج‌قاسم عمل صالح بود، لذا عزیز بوده و عزتی داشت و چه عزتی برای ملت ایران خلق کرد و عراق را عزت داد و  قهرمانان سوریه و لبنان و فلسطین را عزیز کرد، چون خود عزیز بود.

وی با اشاره به اینکه حاج‌قاسم سلیمانی بغداد را که در آستانه سقوط بود، از حلقوم داعش و آمریکا بیرون آورد، بیان کرد: این است که مردم عراق در تجلیل و تکریم از این شخصیت تربیت‌یافته در مکتب اسلام تجلیل می‌کنند و در سالگردش سوگوارند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود نهم دی‌ماه را کلمه طیبه دانست و از آن به‌عنوان یک عمل صالح یاد کرد که در تاریخ سیاسی ایران نقش محوری ایفا کرد و افزود: ملت ایران عزت، بصیرت،شعور و ایثار خود را در مقابل جامعه جهانی به نمایش گذاشت.

ابوترابی همچنین گفت: اگر در عرصه‌های اقتصادی مدیران کشور تصمیمات درست اتخاذ کنند، عمل صالح است، اما اگر تصمیم بی‌ریشه و سطحی اتخاذ کنند عمل فاسد است، عزت اقتصادی ایران در گرو عمل صالح یعنی تصمیمات درست دولتمردان است که راه را برای عزت اقتصادی هموار می‌کند.

وی یادآور شد: عزت دفاعی ما مرهون تصمیم درست فرماندهان نظامی و مقام معظم رهبری است، حاج‌قاسم سلیمانی‌ها در سایه تجربه دفاع مقدس برای خلق قدرت دفاعی تصمیمات درست گرفتند و درست اجرا کردند و ما امروز عزت دفاعی داریم و در خصوص عزت سیاسی، امروز ایران یکی از چند قدرت اول منطقه و دنیا هستیم که دستاورد راهبرد رهبر معظم انقلاب و امام راحل است و قدرت فرامنطقه‌ای ایران ثمره عمل صالح است. 

ابوترابی با ذکر این مطلب که ما مردم هم در عرصه‌های اقتصادی درست عمل نمی‌کنیم، تصریح کرد: بدون کار و تولید و مدیریت مصرف در کشور توسط مردم امکان عزت اقتصادی نیست. ما باید عوض شویم و مسؤولان هم باید عوض شوند تصمیمات باید تغییر کند و زندگی‌ها باید متحول شود.

وی خاطرنشان کرد: مطالبات درستی از نمایندگان نداریم، آسفالت، گاز، آب و برق اینها مطالبه از نماینده نیست، باید از نمایند خواست چه قدمی برای حفظ ارزش پولی ملی برداشته‌اید و یا برای افزایش کیفیت زندگی مردم چه قدمی برداشته‌اید.

ابوترابی تأکید کرد: باید تغییر کنیم و الا اقتدار اقتصادی با تغییر چند نفر محقق نمی‌شود، اگر اقتدار دفاعی این‌گونه به‌دست آمده است هشت سال جنگ داشت با فرماندهی شایسته و رزمندگان و …،اقتدار اقتصادی هم با برنامه و کار ‌ تلاش به‌دست خواهد آمد.

وی با بیان اینکه بهره‌وری را در کشور باید ارتقاء ببخشیم چون در طول چهل سال گذشته صفر بوده است، عنوان کرد: با تولید و کار بیشتر، هزینه کمتر و پس‌انداز بیشتر و …باید به سمت واقعیت اقتصاد و خلق ثروت رفت.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا