اصفهان

اما و اگرهای تزریق واکسن کرونا و خدمات اجتماعی/ دریافت خدمات با سامانه امید

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از شهرضا، سید امیر جعفری، سرپرست فرمانداری شهرضا عصر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان با تأکید بر واکسیناسیون کرونا اظهارداشت: ارائه خدمات اجتماعی و خدماتی در شهرستان شهرضا منوط به تزریق واکسن است و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل ابلاغی طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا افراد شاغل باقی مانده اصناف، ادارات دولتی و کلیه واحدهای خدماتی باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حضور در محل کار منوط به تزریق واکسن و یا ارائه تست pcr منفی برای مدت ۱۵ روز است، افزود: بیش از ۸۰ درصد شاغلان در کلیه شرکت‌ها، اصناف، ادارات، واحدهای خدماتی، آموزشی اقدام به واکسیناسیون کرده‌اند، با تکمیل فرایند واکسیناسیون با تثبیت رنگ‌بندی وضعیت آبی در شهرستان شرایط برای تسهیل در برنامه‌های عمومی فراهم می‌شود.

جعفری با بیان اینکه اگر بر اثر غفلت و عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها و نزدن واکسن رنگ‌بندی‌ها بازگشت، دوباره ناچار به اعمال محدودیت خواهیم شد، گفت: میزان مرگ و میر و بستری به دلیل افزایش آمار واکسیناسیون کاهش محسوسی پیدا کرده است، این موضوع خود به تنهایی نشان‌دهنده اثربخشی واکسن در جامعه است.

سرپرست فرمانداری شهرضا با اشاره به سامانه امید در راستای اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در کشور بیان کرد: سامانه امید در حال کامل شدن است، کلیه اطلاعات کارمندان دولت، سازمان‌ها و ادارات، اصناف، شرکت‌ها به این سامانه هدایت می‌شود.

وی ادامه داد: تا زمانیکه معدود افراد باقی مانده واکسینه نشوند شرایط جامعه شکننده خواهد بود، بر این اساس برای ورود به ادارات و دریافت هر نوع خدمات، آموزشی، اداری این افراد حتماً باید تست پی سی آر منفی ارائه دهند.

جعفری با بیان اینکه موضوع کرونا یک موضوع چند وجهی است، اضافه کرد: تاریخ بشر نشان داده پاندمی‌ها پایان می‌پذیرد، انسان به طور قطع بر ویروس کرونا پیروز است, قطع زنجیره انتقال بسیار مهم است و با تولید واکسن، امید قطع ویروس بیشتر شده است.

سرپرست فرمانداری شهرضا با بیان اینکه پنج پیک کرونا را پشت سر گذاشتیم و امروز کشور و استان اصفهان آبی است، افزود: با همراهی مردم شهرستان شهرضا آمار واکسیناسیون به ۸۵ درصد رسیده است و باید این آمار را به ۹۰ درصد برسانیم.

اجرای هر برنامه در شهر منوط به دریافت مجوز از ستاد مقابله با کرونا است

وی خاطرنشان کرد: همانطور که امیکرون به واسطه تبعیض فاحش در توزیع واکسن در جهان به ویژه در قاره آفریقا و نزدن واکسن شیوع پیدا کرده است، ضرورت دارد آن ۱۰ تا ۱۵ درصدی که تاکنون اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند، با در نظر گرفتن سلامت خود و مردم به سرعت اقدام کنند.

جعفری با تأکید بر اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام واکسن می‌زنند حجت شرعی برای مردم فراهم می شود، ادامه داد: و بررسی کاهش محسوس افراد بستری شده و میزان مرگ و میر هم یک حجت عقلی برای افرادی که واکسن نمی‌زنند، است.

سرپرست فرمانداری شهرضا با بیان اینکه اگر جلسه در ادارات تشکیل شد باید دستورالعمل‌های هوشمند کرونا و رعایت شیوه نامه‌ها در آن اجرا شود، بیان کرد: اجرای هر برنامه در شهر منوط به دریافت مجوز از ستاد مقابله با کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت بسیج در طرح شهدای سلامت استفاده کرد، گفت: به دنبال شیوع سویه جدید کرونا آماده‌باش مضاعف به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ شده است.

تزریق دز سوم واکسن تا ۷۵ درصد از اُمیکرون جلوگیری می‌کند

حجت‌اله تنهایی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا در ادامه جلسه با تأکید بر اینکه تزریق دز سوم واکسن کرونا حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد از بدن در مقابل امیکرون محافظت می‌کند، افزود: در حال حاضر بیشترین تلاش برای تمرکز بر روی دز سوم واکسن کرونا است.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت واکسیناسیون شهرضا باید تقویت شود، بیان کرد: مرکز واکسیناسیون سروستان باید سیستم گرمایش آن درست شود و ۲ تا سه محل دیگر برای واکسیناسیون سرپایی شهرضا باید برنامه‌ریزی شود و در صورت استقبال مردم شیفت شبانه نیز برای تزریق واکسن در شهرضا فراهم می‌کنیم.

 تنهایی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین راه پیشگیری از کرونا واکسن است و مهم‌ترین پیشگیری افزایش دز سوم واکسیناسیون است، اضافه کرد: از جمعیت ۱۳۰ هزار نفری واجد شرایط تزریق واکسن ۸۵ درصد دز اول واکسن را زده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به اینکه میزان پوشش واکسن از ابتدای طرح شهدای سلامت در شهرضا با حمایت فرمانداری و سایر ادارات شهرستان افزایش پیدا کرده است، گفت: از ابتدای این طرح از تمامی گروه‌های سنی و واحدهای صنفی و صنایع درصد واکسن نزده‌ها را استعلام کردیم و با استقرار تیم‌های سیار این کار انجام شد.

بیش از ۸۵ درصد از مردم شهرضا واکسن تزریق کرده‌اند

 وی با بیان اینکه درصد واکسیناسیون در جمعیت ۱۲ سال به بالا در شهرضا به ۸۵.۴ درصد رسیده است، بیان کرد: در واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ سال به ۸۵.۵ درصد و در زنان باردار به ۸۰ درصد رسیده‌ایم و سهم پوشش واکسیناسیون در ادارات شهرضا به ۹۳، صنایع ۸۴.۴ درصد، صنوف ۸۴.۳۳ درصد ارتقا پیدا کرده‌ایم و هنوز ۷۰۰ نفر از اصناف شهرضا واکسن نزده‌اند.

تنهایی با اشاره به اینکه ۶۸ درصد مردم شهرضا دز دوم و ۱۱ درصد نیز دز سوم را تزریق کرده‌اند، ادامه داد: بالاترین محافظت از کرونا این است که از جمع و جماعت‌های بدون رعایت پروتکل‌ها باید جلوگیری کرد و کلیه برنامه‌های فرهنگی باید یک پیوست سلامت داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه به زودی سامانه امید راه‌اندازی می شود این یک طرح فراگیر است و هدف آن صیانت از سلامت شهروندان است، افزود: در این سامانه برای هر فرد یک کد تعریف می‌شود و در ورودی هر مرکزی این کد بررسی می‌شود تا تزریق واکسن مشخص شود.

وی با بیان اینکه حضور هر کارمند اداری در جلسات منوط به زدن واکسن است، عنوان کرد: در واحدهای صنفی باید صاحب صنف و کارگرانش کارت واکسن یا تست پی سی آر داشته باشند، در غیر این صورت مرحله اول اخطار کتبی، مرحله دوم پوز بانکی جمع‌آوری و در مرحله سوم پلمب یک ماهه در انتظار واحد صنفی است و این قانون در همه اماکن رفاهی، تفریحی، خدماتی و صنفی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا