اجتماعی

امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟

امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، از ۳۱ ماه پیش که علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران فعالیت خود را آغاز کرد، شهروندان در انتظار بودند تا روند تغییر و تحول در شهر به‌ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی که وضعیت بحرانی را سپری می‌کرد آغاز شود. 

در همین راستا به تدریج اقداماتی برای بهبود وضعیت این حوزه صورت گرفت تا زخم‌های کهنه حمل و نقل عمومی به‌ویژه اتوبوسرانی التیام پیدا کند. 

برای اینکه شهر تهران در حوزه اتوبوسرانی با مشکل مواجه نباشد حداقل به ۷ تا ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و دوره پنجم مدیریت شهری، اتوبوسرانی را با حدود ۱۸۰۰ دستگاه به مدیریت فعلی تحویل داد بنابراین مدیریت شهری، شرایط دشواری برای جبران این عقب ماندگی در پیش داشت. 

با این حال با عقد قراردادهایی نسبت به تولید و اورهال اتوبوس‌ها اقدام شد و مدیریت شهری توانست در ۳۱ ماه گذشته ۸۲۶ دستگاه اتوبوس نو وارد خطوط کند و ۴۲۸ دستگاه اتوبوس را اورهال کند؛ این در حالی است که اورهال ۱۱۳ دستگاه اتوبوس دیگر نیز در دست انجام است. 

۲۵۰۰ اتوبوس در نیمه اول ۱۴۰۳ وارد ناوگان تهران می‌شود

بدین ترتیب تعداد اتوبوس‌های فعال در شهر تهران به بیش از ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس رسید، این در حالی است که سال جاری، سال طلایی در حوزه حمل و نقل به ویژه در حوزه اتوبوسرانی خواهد بود و شهروندان تا پایان سال، به صورت ملموس اتوبوس‌های برقی را در شهر مشاهده خواهند کرد چراکه ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی از محل قرارداد مذکور به تدریج وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد.

علاوه براین،  طبق قراردادی که با تولیدکنندگان داخلی منعقد شده، ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز از این طریق وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران می‌شود بنابراین با اتوبوس‌های چینی جمعاً ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس به اتوبوس‌های تهران اضافه می‌شود و شهروندان می‌توانند یک نفس راحت در حوزه اتوبوسرانی بکشند. 

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا