امسال پاویونهای ملی ایران در ۱۶ نمایشگاه بینالمللی و ۷ حوزه تخصصی برپا خواهد شد
امسال پاویونهای ملی ایران در ۱۶ نمایشگاه بینالمللی و ۷ حوزه تخصصی برپا خواهد شد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، توسعه بازار بینالمللی یکی از مهمترین مسیرهای رشد و پیشرفت شرکتها است. شرکتها پس از توانمند شدن برای صادرات، نیاز به حضور در نمایشگاه های بینالمللی و معرفی محصول خود دارند.
از این رو مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری در راستای حمایت از توسعه صادرات شرکتهای دانشبنیان؛ اقداماتی چون «برگزاری پاویون بینالمللی در مهمترین نمایشگاههای دنیا»، «اعزام هیئت تجاری و برگزاری جلسات رودررو برای شرکتهای دانشبنیان»، «پذیرش هیئت تجاری در نمایشگاههای تخصصی ایران» و «حمایت از حضور مستقل در نمایشگاههای بینالمللی» را برای استفاده حداکثری از پتانسیل نمایشگاههای بینالمللی در نظر گرفته است.
براساس گزارشهای موجود تاکنون بیش از ۴۰۰ شرکت در پاویونهای بینالمللی که توسط مرکز تعاملات در نمایشگاههای بزرگ دنیا برپا شده است، حضور داشته و توانستهاند محصولات خود را به نمایش بگذارند. امسال نیز پاویونهای ملی ایران در ۱۶ نمایشگاه و ۷ حوزه تخصصی «نفت و گاز و پتروشیمی»، «مواد پیشرفته و صنایع وابسته»، «ماشینآلات و تجهیزات پیشرفته»، «کشاورزی و صنایع غذایی»، «عمومی»، «ساختمان» و «دارو و تجهیزات پزشکی» برپا خواهد بود.
همچنین اعزامهای سال ۱۴۰۲ شامل ۲۴ نمایشگاه در ۱۵ حوزه تخصصی میشود. این اعزامها در حاشیه برگزاری نمایشگاههای تخصصی و همراه با برگزاری نشستهای تخصصی رودررو برای شرکتهای دانشبنیان، خلاق و فناور است.
در برنامه سال ۱۴۰۲، هیئتهای تجاری همزمان با برگزاری نمایشگاههای تخصصی در محل نمایشگاه بینالمللی تهران توسط شرکتهای دانشبنیان و کارگزاران پذیرش میشوند. هیئتهای تجاری پس از حضور در نمایشگاهها ملزم به برگزاری جلسات رودررو با شرکتهای دانشبنیان متقاضی هستند و به این ترتیب شرکتها میتوانند محصولات خود را به تجار دیگر کشورها معرفی کنند.
در این تقویم شانزده برنامه پذیرش هیئتهای تجاری نیز تدوین شده است. علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دانلود برنامه برگزاری پاویونها و نمایشگاههای سال ۱۴۰۲ به این آدرس مراجعه کنند.
/