آذربایجان شرقی

امضاءتفاهم‌نامه همکاری پژوهشی –فناورانه بین دانشگاه تبریز و صنایع ریلی ایران

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، جلال شیری  معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز در بازدید از شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع نخبگان صنعتی کشور و اقدامات ارزنده فناورانه و پیشرفت‌های تولیدی شرکت ایرید، اظهار داشت: پشتیبانی علمی و فناورانه از بخش‌های تولیدی و صنعتی جامعه به عنوان یکی از رسالت‌های اساسی دانشگاه‌هاست و با توجه به نامگذاری امسال به سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) عمل به این مسوولیت جایگاه والایی در برنامه‌ها و سیاست‌های مدنظر دانشگاه تبریز دارد.

شیری با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه قدیمی و جامع کشور افزود: دانشگاه به عنوان بازوی مشورتی صنعت است و آگاهی از نیازهای صنعت و توانمندی‌های علمی دانشگاه موجب گسترش ارتباط علمی و عملی مابین دانشگاه و صنعت می‌شود، از این‌رو ضروری است، مسوولان هر دو مجموعه از تمام ظرفیت‌ها برای گسترش ارتباط استفاده نمایند و دانشگاه تبریز آماده همکاری برای پشتیبانی از تولید و کاربردی شدن پژوهش‌های دانشگاهی برای حل نیازها و مشکلات بخش صنعتی جامعه است.

بهرامی، مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارش اجمالی از تاریخچه و فعالیت‌های این شرکت، متذکر شد: عمده فعالیت تخصصی این شرکت در زمینه تولید سوزن خطوط راه‌آهن و مترو است که به عنوان سازه اصلی راه‌آهن در تفکیک مسیرهای اصلی به فرعی هست. این محصول تا دو سال قبل به صورت وارداتی و یا مونتاژ در کشور قابل‌استفاده بود که برای اولین بار در ایران باهمت و توانمندی مهندسین ایرانی و بومی کلیه مراحل طراحی و ساخت این قطعات در این شرکت با موفقیت صورت گرفت.

وی با اشاره به خودکفایی کشور از بابت نیاز به این قطعات توسط شرکت ایدر تصریح کرد: خوشبختانه با استفاده از ظرفیت نیروی علمی و پژوهشی، به‌کارگیری جوانان نخبه، تولید محصولات دانش‌محور توانستیم همه نیازمندی‌های صنایع ریلی کشور اعم از مترو، راه‌آهن و خطوط ارتباطی صنایع و معادن به این قطعات را برآورده نموده است و با توجه به نیاز شدید کشورهای منطقه به این محصولات آماده صادرات محصولات به کشورهای منطقه هستیم.

در ادامه این دیدار  مسوولان واحدها و مدیران و اساتید حاضر در جلسه ضمن ارائه برخی از نیازمندی‌ها و پروژه‌های مدنظر، بررسی توانمندی‌های طرفین راهکارهای عملیاتی نمودن تفاهمنامه را بررسی و نکاتی را ارائه کردند.

در حاشیه این دیدار ضمن امضاء و تبادل تفاهم‌نامه همکاری مابین شیری، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز و بهرامی، مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایدر)، دکتر شیری به همراه هیأت همراه از بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی این شرکت بازدید کردند.

 در این  بازدید،  ابراهیم بابایی، مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز و  ندیری، رئیس گروه ارتباط با صنعت، مالکیت فکری و کارآفرینی دانشگاه به همراه مهران محبوب‌خواه و سید رضا دامادی، نادری رئیس اداره کاره شهرستان تبریز همچنین برخی از کارشناسان امور فنآوری دانشگاه حضور داشتند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا