امضاءتفاهم‌نامه همکاری پژوهشی –فناورانه بین دانشگاه تبریز و صنایع ریلی ایران

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، جلال شیری  معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز در بازدید از شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع نخبگان صنعتی کشور و اقدامات ارزنده فناورانه و پیشرفت‌های تولیدی شرکت ایرید، اظهار داشت: پشتیبانی علمی و فناورانه از بخش‌های تولیدی و صنعتی جامعه به عنوان یکی از رسالت‌های اساسی دانشگاه‌هاست و با توجه به نامگذاری امسال به سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) عمل به این مسوولیت جایگاه والایی در برنامه‌ها و سیاست‌های مدنظر دانشگاه تبریز دارد.

شیری با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه قدیمی و جامع کشور افزود: دانشگاه به عنوان بازوی مشورتی صنعت است و آگاهی از نیازهای صنعت و توانمندی‌های علمی دانشگاه موجب گسترش ارتباط علمی و عملی مابین دانشگاه و صنعت می‌شود، از این‌رو ضروری است، مسوولان هر دو مجموعه از تمام ظرفیت‌ها برای گسترش ارتباط استفاده نمایند و دانشگاه تبریز آماده همکاری برای پشتیبانی از تولید و کاربردی شدن پژوهش‌های دانشگاهی برای حل نیازها و مشکلات بخش صنعتی جامعه است.

بهرامی، مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارش اجمالی از تاریخچه و فعالیت‌های این شرکت، متذکر شد: عمده فعالیت تخصصی این شرکت در زمینه تولید سوزن خطوط راه‌آهن و مترو است که به عنوان سازه اصلی راه‌آهن در تفکیک مسیرهای اصلی به فرعی هست. این محصول تا دو سال قبل به صورت وارداتی و یا مونتاژ در کشور قابل‌استفاده بود که برای اولین بار در ایران باهمت و توانمندی مهندسین ایرانی و بومی کلیه مراحل طراحی و ساخت این قطعات در این شرکت با موفقیت صورت گرفت.

وی با اشاره به خودکفایی کشور از بابت نیاز به این قطعات توسط شرکت ایدر تصریح کرد: خوشبختانه با استفاده از ظرفیت نیروی علمی و پژوهشی، به‌کارگیری جوانان نخبه، تولید محصولات دانش‌محور توانستیم همه نیازمندی‌های صنایع ریلی کشور اعم از مترو، راه‌آهن و خطوط ارتباطی صنایع و معادن به این قطعات را برآورده نموده است و با توجه به نیاز شدید کشورهای منطقه به این محصولات آماده صادرات محصولات به کشورهای منطقه هستیم.

در ادامه این دیدار  مسوولان واحدها و مدیران و اساتید حاضر در جلسه ضمن ارائه برخی از نیازمندی‌ها و پروژه‌های مدنظر، بررسی توانمندی‌های طرفین راهکارهای عملیاتی نمودن تفاهمنامه را بررسی و نکاتی را ارائه کردند.

در حاشیه این دیدار ضمن امضاء و تبادل تفاهم‌نامه همکاری مابین شیری، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز و بهرامی، مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایدر)، دکتر شیری به همراه هیأت همراه از بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی این شرکت بازدید کردند.

 در این  بازدید،  ابراهیم بابایی، مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز و  ندیری، رئیس گروه ارتباط با صنعت، مالکیت فکری و کارآفرینی دانشگاه به همراه مهران محبوب‌خواه و سید رضا دامادی، نادری رئیس اداره کاره شهرستان تبریز همچنین برخی از کارشناسان امور فنآوری دانشگاه حضور داشتند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود

تصویر زیر از مجموعه عکس‌های محمود پاکزاد مربوط به خیابان ولیعصر(عج) تهران در سال ۱۳۳۴…

12 ساعت ago

خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»/ اعمال محدودیت برای ۲۰۰ استاد دانشگاه

دبیر کانون صنفی استادان دانشگاه به برگزیده گفت: «متاسفانه دخالت‌های دولت در دانشگاه زیاد شده…

12 ساعت ago

ورود موج بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این ۱۱ استان شروع می‌شود

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از فردا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت موج بارشی دیگری وارد کشور شده…

12 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه

کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۵ اردیبهشت) پاک است.

12 ساعت ago

قابل توجه مسافران؛ وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ این محور شمالی یک طرفه شد

 جانشین پلیس راه کشور از ریزش سنگ در  آزادراه تهران-شمال خبر داد.

12 ساعت ago

درخواست پلیس از تهرانی‌ها؛ وارد این اتوبان نشوید

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ایجاد محدودیت تردد در بزرگراه…

12 ساعت ago