سلامت

امکان بروز موج ششم کرونایی در لارستان فارس/ شهر خور قرمز شد

دکتر وحید یگانه روز جمعه در گفت وگو با برگزیده های ایران اظهار داشت: بی توجهی برخی مردم و شهروندان به هشدارها، توصیه ها و در عین حال بی تفاوتی و سبک شمردن عده ای نسبت به دریافت واکسن و حتی تبلیغ های منفی در این راستا وضعیت این دو شهر را به شدت شکننده و ناایمن و همچون روزهای سخت موج پنجم کرونایی کرده است.

وی تصریح کرد: هم اینک به لحاظ رنگ بندی کرونایی نیز وضعیت عماد شهر نارنجی و خور نیز قرمز است و برگزاری تمام مسابقات ورزشی و هر گونه آیین های مذهبی و عروسی ها نیز تا اطلاع بعدی در این مناطق ممنوع است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان یادآور شد: ظرف کمتر از پنج روز گذشته تاکنون پنج نفر در سطح شهرستان لارستان به دلیل کرونا و شرایط شکننده جان باختند که سه نفر از آنها هنوز هر دو دُز واکسن خود را دریافت نکرده اند.

وی خاطر نشان کرد : بررسی ها حکایت از بروز موج سنگین کرونایی و افزایش میزان مراجعه کنندگان و مبتلایان در برخی مناطق لارستان از جمله شهرهای عمادشهر و خور دارد و کوتاهی و سبک شمردن پروتکل های بهداشتی و البته بی توجهی به موضوع واکسن به مراتب در حال گسترش است.

یگانه ادامه داد: رصد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از برخی مناطق لارستان و از جمله عماد شهر نیز حکایت از تبلیغات منفی و ترویج بی اعتمادی نسبت به دریافت واکسن دارد که هشدار می دهیم رفتار این افراد از طریق نهادهای ذیربط و دستگاه قضایی پیگرد قانونی خواهند شد.

وی بار دیگر تاکید کرد که کرونا برای افردی که دو و یا حتی سه دُز واکسن دریافت کرده اند نباید تمام شده تلقی شود و همچنان  مردم باید در کنار انجام واکسیناسیون فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و زدن ماسک برای جلوگیری از انتقال این بیماری تنفسی و ویروس مرگبار را در دستور جدی خود قرار دهند.

شهرستان لارستان دارای هشت شهر و ۱۷۹ روستا و با جمعیتی بالای ۲۳۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیرا واقع است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا