اخبار روز

امیرعبداللهیان: پنج گذرگاه مرزی به گذرگاه‌های موجود ایران و پاکستان اضافه می‌شود

امیرعبداللهیان: پنج گذرگاه مرزی به گذرگاه‌های موجود ایران و پاکستان اضافه می‌شود

– اخبار بین الملل –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار و رایزنی با مقامات با پاکستان در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج این گفتگوها گفت: این گفتگوها ناظر بر این بود که ما همکاری های اقتصادی، تجاری، گردشگری، انرژی و در سایر حوزه‌های مورد توافق را با سرعت بیشتری تداوم ببخشیم. 

وی افزود: همچنین اتفاق نظر داریم در یک جدول زمان بندی شده مورد توافق، پنج گذرگاه مرزی به گذرگاه های موجود اضافه شود. مرز های ما مرزهای همکاری های اقتصادی، تجاری و گردشگری بشود. مرزهای امنی که تروریست ها جایی در آن برای تداوم اقدامات تروریستی خود نداشته باشند. 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت: متاسفانه دشمنان تلاش می‌کنند چروه های تروریستی را فعال نگه دارند. در ارتباط با تهدیدات و ناامنی هایی که در مرزهای مشترک ایران و پاکستان شاهدیم، این گروه های تروریستی با برخی از سرویس های امنیتی امریکا و اسراییل ارتباط دارند و به دنبال ناامن کردن منطقه هستند. 

امیرعبداللهیان همچنین اظهار داشت: امیدواریم در چارچوب توافقات جدید اولا قرار است همکاری های مشترک دو کشور برای مقابله با تروریسم  گسترش پیدا کند، ثانیا در حوزه های مختلف همکاری های اقتصادی و بازرگانی، صنعتی، علمی و فناوری شاهد پیشرفت های خوبی باشیم. هییت های متنوعی هم طی روزهای آینده بین دو کشور تبادل خواهد شد.

گزارش امیرعبداللهیان از سفر به پاکستان
ایجاد مکانیسم مشورتی در سطح وزرای خارجه ایران و پاکستان/ امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان هیچ‌گاه مشکلات مرزی نداشته‌اند
رایزنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه پاکستان
واکنش وزیر خارجه پاکستان به حمله تروریستی در سراوان
کشته شدن ۹ تبعه پاکستانی در سراوان به دست افراد مسلح ناشناس/ ایران این اقدام تروریستی را محکوم کرد

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا