گیلان

امیکرون به پشت درب‌های گیلان رسید/تزریق دز سوم واکسن کرونا به ۳۳۵ هزار گیلانی

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، فردین مهرابیان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گونه جدید کرونا به‌شدت سرعت انتقال بسیار زیادی دارد، اظهار کرد: کرونا در دو سال گذشته جهش‌های بسیار زیادی داشته است که این امر کار کنترل این ویروس منحوس را به‌شدت دشوار کرده و باید اقدامات عاجلی اندیشیده شود.

وی با اشاره احتمال گسترش گونه جدید ویروس کرونا با نام امیکرون در گیلان گفت: اگرچه ویروس کرونا در گیلان در وضعیت مطلوبی قرار دارد ولی این استان یکی از مسافرخیزترین استان‌های کشور بوده و احتمال شیوع سریع امیکرون ویروس کرونا در گیلان وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از راه‌های جلوگیری از گسترش امیکرون ویروس کرونا را تزریق واکسن دانست و بیان کرد: از تمامی افراد به‌ویژه افراد بالای ۴۰ سال درخواست دارم هرچه سریع‌تر دز تقویتی و یا دوم واکسن خود را تزریق کنند ولی تاکنون فقط ۳۵۵ هزار گیلانی دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

مهرابیان با اشاره به روند مناسب تزریق واکسن کرونا در گیلان افزود: بر اساس آمار تاکنون ۹۵ درصد مردم گیلان یعنی بیش از یک‌میلیون و ۱۱۶ هزار گیلانی واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا