بین الملل

انبارهای تسلیحاتی انگلیس برای کمک به اوکراین ته کشید

انبارهای تسلیحاتی انگلیس برای کمک به اوکراین ته کشید

یک مقام ارشد نظامی گفت که انگلیس با کمبود تسلیحاتی مواجه شده است که به اوکراین عرضه می‌کند و باید دیگر کشورها را تشویق کند تا اقداماتشان را در راستای کمک‌های نظامی به اوکراین افزایش دهند.

خبرگزرای اسپوتنیک گزارش داد که یک منبع مطلع به روزنامه انگلیسی تلگراف گفت: ما هر چه در توان داشتیم کمک کرده‌ایم. به تامین تجهیزات برای عرضه به اوکراین ادامه می‌دهیم اما چیزی که در حال حاضر به آن نیاز دارند، تسلیحات دفاع هوایی و مهمات توپخانه‌ای است و ما این موارد را تمام کرده‌ایم.

این منبع مطلع همچنین گفت که انگلیس تنها کشور حمایت‌کننده اوکراین نیست، بنابراین، متحدان دیگر نیز می‌توانند منابع مالی و مهمات بیشتری اختصاص دهند و کمی از بار این مسئولیت بکاهند.

او افزود که «هر تانکی که عرضه می‌کنیم، یکی از تانک‌های خودمان کم می‌شود.»

گرانت شپس، وزیر دفاع انگلیس، ماه گذشته گفت که لندن «ده‌ها هزار» مهمات توپخانه‌ای بیشتر به کی‌یف خواهد داد. او همچنین اعلام کرد که انگلیس برنامه دارد به ۳۰ هزار سرباز اوکراینی تا پایان سال جاری آموزش‌های نظامی لازم را بدهد.

متحدان غربی کی‌یف از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ کمک‌های نظامی‌شان را به این کشور سرازیر کردند. کرملین بارها نسبت به گسترش بیشتر تنش‌ها هشدار داده که منجر به مداخله مستقیم ناتو در این جنگ خواهد شد.

اظهارت این منبع مطلع درباره کمبود منابع تسلیحاتی انگلیس برای کمک به اوکراین در پی این مطرح می‌شود که لهستان و اسلواکی نیز اعلام کرده‌اند دیگر به اوکراین کمک‌های نظامی ارائه نخواهند کرد.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا