اخبار روز

انتخاب لی‌چیانگ به عنوان نفر دوم حزب حاکم چین

انتخاب لی‌چیانگ به عنوان نفر دوم حزب حاکم چین

لی چیانگ ۶۳ ساله پس از انتخاب به عنوان نفر دوم حزب کمونیست چین به سمت رئیس شورای دولتی کابینه منصوب خواهد شد و وظیفه اصلی او نظارت بر اقتصاد خواهد بود. او که پیشتر رئیس سابق حزب شانگهای بود و از افراد نزدیک به شی جینپینگ رئیس جمهوری چین است یک روز پس از انتخاب مجدد شی چینپینگ از سوی کنگره ملی مردم به اتفاق آرا به عنوان دبیرکل حزب حاکم برای سومین بار در یک دوره ۵ ساله ترفیع گرفت.

لی چیانگ به بالاترین مقام تصمیم گیری حزب کمونیست چین یعنی ۷ دفتر سیاسی مهم کمیته دائمی رسید. در ماه اکتبر سال گذشته میلادی لی کیچیانگ پس از پایان ۲ دوره ۵ ساله از این سمت بازنشسته شده بود.

این مقام سیاسی چینی سوگند خورد تمام تلاش خود را برای ساختن “کشور مدرن و سوسیالیست” انجام دهد. قرار است وی روز دوشنبه پس از جلسه نتیجه گیری پارلمان در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کند.

پس از بیستمین کنگره حزب کمونیست چین (ح‌ک‌پی) در ماه اکتبر، شی جین‌پینگ برای سومین بار بعنوان دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین انتخاب شد.

انتخاب مجدد شی که در ژوئن ۷۰ ساله خواهد شد، پس از اصلاحات قانون اساسی چین در سال ۲۰۱۸ وی می تواند بطور نامحدودی بارها پست ریاست دولت را بر عهده بگیرد.

شی جین پینگ در سال ۱۹۵۳ در پکن در خانواده یک رهبر انقلابی و سیاسی برجسته چین به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۴، او به اتحادیه جوانان کمونیست چین پیوست و بعداً چندین سمت حزبی در سطح شهرستان و شهرستان داشت.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا