اخبار روز

انتشار«حوض خون»؛ روایت رهبر انقلاب از نقش بانوان در دفاع مقدس+فیلم

انتشار«حوض خون»؛ روایت رهبر انقلاب از نقش بانوان در دفاع مقدس+فیلم

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، چندی پیش جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان و امدادگران و پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند. رهبر معظم انقلاب در این دیدار با بیان اینکه واقعه‌ دفاع مقدّس یک برهه‌ برجسته و مهمّی از تاریخ کشور ما است به نکات مهم این برهه تاریخی اشاره و اثرگذاری آن بر تاریخ کشور و مقاومت را عنوان کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: «در بخشهای گوناگون پشتیبانی، خانواده‌ها، زنان خانه‌دار و دیگران [هم بودند]؛ در قسمت پشتیبانی از رزمندگان، شست‌وشوی لباس‌های خونی رزمندگان ــ حوض خون که کتابش نوشته شد و بنده هم یک وقتی اسم بردم ــ و از این قبیل، اصلاً همه‌ ملّت درگیر بودند. نمی‌گویم همه‌ آحاد ملّت بودند امّا در سطح عموم مردم و لایه‌های گوناگون اجتماعی این حرکت حضور داشت؛ مخصوص یک جمعی نبود که از پادگان‌ها راه بیفتند بروند بجنگند و برگردند. عظمت یک حادثه را از این ناحیه خوب می‌شود فهمید؛ و از این قبیل. به نظر من در این بخش، بخصوص در این بخش سوّم ده‌ها کار تبیینی و هنری می‌شود انجام داد؛ صرف [نوشتن] کتاب نیست. حالا البتّه اینجا به من گفتند که ظاهراً بر اساس این کتاب حوض خون دارند یک فیلمی می‌سازند؛ از این قبیل صدها کار هنریِ جذّاب می‌شود انجام داد و ان‌شاءالله باید انجام بگیرد؛ تا حالا هم کارهایی انجام شده، باید اضافه بشود.»

بخش ریحانه پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری برش‌هایی از بیانات اخیر امام خامنه‌ای و چند روایت دیگر رهبر انقلاب از خدماتی که بانوان در قسمت پشتیبانی از رزمندگان و شست‌وشوی لباس‌های خونی رزمندگان در دوران دفاع مقدس انجام می‌دادند را در نماهنگی با عنوان «حوض خون» مرور کرده است. این نماهنگ در ادامه قابل مشاهده است:

 

.

 

۶ نکته از نقش اثرگذار رهبر انقلاب در جنگ تحمیلی/ وقتی بنی صدر حتی اسم سلاح ها را نمی دانست

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا