تهران

انتشار ۸ عنوان کتاب با موضوع جهاد، شهادت و خاطرات ایثارگران/ آثار حوزه ادبیات حماسه و جهاد حمایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از تهران، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی طی نشستی آیین اهدای کتاب به فرزندان شاهد و ایثارگر در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با حضور جمعی از معاونان و روسای ادارات ستادی در سالن شهدای ترور برگزار شد.

در این نشست که در فضای صمیمی و به صورت گفت‌و‌گو محور پیرامون مسائل فرهنگی و کتاب خوانی برگزار شد، شرکت کنندگان به بیان دیدگاه‌ها و تجربیات خود در حوزه کتاب و کتابخوانی پرداختند.

عبدالله مرتضوی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در این نشست، اظهار کرد: ۶ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت و خاطرات ایثارگران شهرستان‌های استان تهران طی هفت ماه نخست امسال منتشر شده و همزمان با هفته بسیج نیز از ۲ عنوان کتاب دیگر با موضوع فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

وی گفت: زبان هنر و قلم دو ابزار مهم در انتقال ابعاد فرهنگی و حماسی دوران دفاع مقدس هستند و انعکاس و تبیین حماسه‌های ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش شهدای دفاع مقدس و تداوم آن در نهضت‌های اسلامی، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت، شهدای خدمت و تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های آنان، از مصادیق روشن در حوزه نشر و تولید محتوای فرهنگی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با تأکید بر حفظ دستاوردها و حماسه‌های ملت ایران در تمام دوران مقاومت، افزود: فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن آن در بین همه افراد، سبب ارتقاء سطوح علمی و فرهنگی شده و منجر به پیشرفت در تمام حوزه‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: تولید آثار مکتوب در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز ماندگاری و احیاء ارزش‌های فرهنگی و حماسی دوران دفاع مقدس را در پی دارد.

مرتضوی با بیان اینکه در بین ایثارگران و فرزندان معظم شهیدان، هنرمندانی هستند که با بیان شیوا و قلم ظریف خود همواره آثار فاخری را در حوزه ادبیات دفاع مقدس خلق کردهاند، تأکید کرد: بنیاد شهید از آثاری که در حوزه ادبیات حماسه و جهاد، مبین ارزش‌ها و گفتارهای اخلاقی و اجتماعی باشد حمایت می‌کند.

به گزارش برگزیده های ایران، کتاب «خورشید صفتان» با موضوع زندگینامه پزشکان ایثارگر، کتاب «نعمت جان» با موضوع خاطرات امدادگران دفاع مقدس، کتاب «طلایه داران جنت» با موضوع زندگینامه شهدای ورامین، کتاب «جای پای فرمانده» با موضوع خاطرات شهید محمدجعفرجو، کتاب «در دوجبهه» با موضوع خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس و کتاب «چای گرم فرمانده» با موضوع زندگینامه فرماندهان شهید شهرستان‌های استان تهران، ۶ عنوان کتابی است که منتشر شده و در اختیار علاقمندان ادبیات دوران دفاع مقدس قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ۶۷۰۷۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا