آذربایجان شرقی

انتصاب مدیران بازنشسته توسط شهردار تبریز!/ فرصت آزمون و خطا نداریم

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، حجت‌الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر در جلسه فوق‌العاده شورای شهر تبریز برای سوال از شهردار با اشاره به سوال خود از شهردار در مورد چرایی استفاده از نیروهای بازنشسته در انتصابات، اظهار داشت: من فارغ از تمام جناح‌ها و حواشی حرفی را می‌زنم که در محضر خدا، مردم و وجدان خودم پاسخگو باشم.

وی با بیان اینکه وظیفه شهردار انتخاب ابزار کارآمد برای مدیریت صحیح است و قانوناً جایگاه شورا ورود به اجرا نیست، تصریح کرد: شورا وظیفه نظارتی دارد اما به خود اجازه نمی‌دهد که وارد مصداق‌ها شده و افرادی را برای انتصاب توصیه کند.

عضو شورای شهر تبریز، نظارت بر عملکرد شهردار را در سه بخش «قبل از اقدام»، «حین اقدام» و «پس از اقدام» است، گفت: معتقدیم در انتصابات باید در تعیین شاخصه‌هایی که مدیران انتخاب می‌شوند، قانون و عرف رعایت شود و اگر مدیران منصوب شده کیفیت پایینی داشته باشند، به این امر ورود پیدا کنیم.

وی ادامه داد: ما اکنون فرصت آزمون و خطا نداریم و هرگاه احساس کردیم کاری مشکل دارد، نظارت پیشگیرانه ایجاب می‌کند تا سوال کرده یا تذکر دهیم البته هیچ‌کدام از این موضوعات به معنی قصاص قبل از جنایت نیست بلکه علاج قبل از واقعه است.

سیدکاظم زعفرانچیلر با بیان اینکه انتظار داشتیم که شهردار تبریز بر اساس سلسله مراتب، ابتدا شورا را از انتصابات خود مطلع می‌کرد، یادآور شد: شهردار انتصابات خود را انجام داد و ما از طریق یک پاکبان محترم و فضای مجازی از انتصابات مطلع شدیم، اما معتقدم دفع ضرر محتمل، واجب است و قاعدتا شورا باید با نظارت پیشگیرانه در این موضوعات ورود کند؛ اما بهتر بود به‌جای اینکه ما را در مقابل عمل انجام شده قرار دهید، ما را مطلع می‌ساختید.

وی، وارد مصادیق مورد اشاره در سوال خود درباره استفاده از بازنشستگان و اقدام غیرقانونی در انتصاب افراد بازنشسته شد و گفت: استفاده از افراد با سابقه کار بیش از ۳۰ سال به استثنای ایثارگران غیرممکن است، چراکه قانون اجازه کار بیش از ۳۰ سال را در شهرداری‌ها نداده است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه به سابقه و خدمات ارزشمند هیچ‌کدام از این عزیزان جسارت نمی‌کنیم ولی باید جانشین‌پروری انجام شود، گفت: آقای نامی، معاون جدید فنی و عمرانی شهردار با دستخط خودش نامه‌ای فرستاده که در ۲۵ اسفند ماه سال‌جاری بازنشسته خواهد شد. چرا فردی را که دو سه ماه آینده بازنشسته می‌شود، در این مسوولیت مهم می‌گمارید؟

وی متذکر شد: آقای قربانیان، معاون خدمات شهردار طبق مستندات ما، ۱۲ هزار و ۶۳۰ روز بیمه پرداخت کرده و ایام بازنشستگی ۳۵ سال را هم رد کرده است.

سیدکاظم زعفرانچیلر با انتقاد از انتصاب حداقل ۱۰ نفر از افراد با سابقه خدمت بالای ۳۰ سال، تصریح کرد: این یک سوال منطقی است که پاسخ منطقی شهردار را می‌طلبد.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴/س/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا