سیاسی

انتظار مردم از مجلس یازدهم تصویب قانون مقابله با منافع سودجوهاست

به گزارش خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۶ آبان) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی طرح مدیریت تعارض منافع و در موافقت با آن اظهار داشت: طرح پیش رو یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین طرح ها بوده و مطالبه مردم است.

وی با بیان اینکه مسائل پولی ریشه بسیاری از سوءاستفاده ها و مشکلات است که این موضوع از تعارض منافع سرچشمه می گیرد، تصریح کرد: فردی که مسئولیت یک سازمان را برعهده دارد و موظف به انجام وظایف است به دلیل تعارض منافع، منافع شخصی خود را اولویت می دهد.

نماینده مهریز در مجلس با بیان اینکه قدرت فساد می آورد، تصریح کرد: این طرح از سوءاستفاده ها جلوگیری می کند و دنیا نیز تجربه آن را دارد.

صباغیان بافقی با اشاره به اینکه اگر تعارض منافع نبود طبری ها به وجود نمی آمدند و وام های چند هزار میلیاردی به افراد خاص داده نمی شد و اراضی دولتی توسط عده ای ساخته نمی شد، ادامه داد: آقای مصری در یکی از برنامه های صدا و سیما مطرح کرد که یکی از مدیران سابق سازمان غذا و دارو، ۱۶ شرکت دارویی دارد. این فرد خود دارو وارد می کرد و ۱۰۵۰ برابر قیمت به فروش می رساند و خریداری می کرد که این موضوع مشکلات بسیاری را برای کشور ایجاد کرده بود.

وی با بیان اینکه از مقام معظم رهبری در جمهوری اسلامی فردی بالاتر نیست که مجلس خبرگان نیز وظیفه نظارت را دارد، گفت: باید در همه امور نظارت شود به طور مثال اگر در جذب نیرو نظارت نشود افراد داماد، برادر همسر، فرزند و … به کار می گیرد. این سوال مطرح می شود که در ایران خودرو و شرکت های دولتی چه کسانی جذب می شوند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه انسان تحت وسوسه شیطان است، ادامه داد: در این طرح تعارض منافع، افراد مشمول، مصادیق و مجازات و … به درستی تعریف شده و مردم انتظار دارند که این طرح تصویب شود.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا