اجتماعی

انتقاد از وضعیت نامناسب روشنایی در بوستان‌های پایتخت/ ورود خودروهای خارجی می‌تواند منجر به کاهش آلودگی هوا شود

انتقاد از وضعیت نامناسب روشنایی در بوستان‌های پایتخت/ ورود خودروهای خارجی می‌تواند منجر به کاهش آلودگی هوا شود

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز به‌ریاست مهدی چمران برگزار شد. در جریان برگزاری این جلسه برخی از اعضا نکات و تذکراتی را در ارتباط با حوزه‌های مختلف شهری مطرح کردند.

گلایه ساکنان محله جوانمرد قصاب از کمبود روشنایی در بوستان‌ها

ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ضمن ارائه گزارشی از بازدید از محله جوانمرد قصاب گفت: مقبره جوانمرد قصاب در این منطقه واقع شده است و در طول ۲۰ ماه بارها از منطقه بازدید شده است و جویای مشکلات و رفع آن بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۸۵۰۰ خانوار و ۳۰ هزار شهروند در این محله سکونت دارند، گفت: در این محله از دوره سوم و چهارم شورای شهر تهران به‌خوبی یاد می‌کردند و در دوره‌های اشاره‌شده ۱۷ بوستان احداث شده بود که رضایت شهروندان را به‌دنبال داشته است.

وی گفت: موضوع رفت‌وروب و عدم‌نظارت در معابر، مشکل روشنایی بوستان‌ها و… از مواردی بود که از سوی شهروندان این محله در بازدید عنوان شد.

امانی افزود: چند نقطه فرسوده در محله وجود دارد که در این دوره امکان نوسازی برای مردم فراهم شده است، اما مشکلی که هست وزارت میراث مجوز ساخت بیش از سه طبقه را نمی‌دهد.

وی با اشاره به وجود یک زمین ورزشی در محله جوانمرد قصاب گفت: یکی از درخواست‌های محله جوانمرد قصاب این بود که زمین چمن این محله تجهیز شود و فضای مناسبی برای بازی کودکان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: خرابی پله برقی ایستگاه متروی این محله و حضور اتباع در این محله از دیگر مشکلاتی است که از سوی اهالی این محله عنوان شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با ابراز اینکه “در برخی از محلات با مشکل وجود دکل‌های برقی و انسداد معابر روبه‌رو هستیم”، تصریح کرد: در محله جوانمرد قصاب نیز این موضوع وجود دارد و در کل روشنایی معابر، نظافت و رفت‌وروب، ساماندهی اتباع و جمع‌آوری دکل‌ها از درخواست‌های مردم محله جوانمرد قصاب بود که باید مورد توجه قرار بگیرد.

تجمع معتادان متجاهر در بوستان‌ها به‌دلیل کمبود روشنایی

احمد صادقی؛ عضو شورا نیز در جلسه امروز با اشاره به گزارش ارائه‌شده از سوی ناصر امانی از وضعیت محله جوانمرد قصاب اظهار کرد: با توجه به تغییر و تحولی که در شهرداری منطقه ۲۰ صورت گرفته است و حضور آقای شنگی، امیدواریم پروژه‌ها با قوت پیگیری شود.

وی اضافه کرد: روشنایی بوستان‌ها مسئله مهمی است که این موضوع نه‌تنها در ارتباط با محله جوانمرد بلکه در سایر محلات نیز باید مورد توجه قرار بگیرد؛ به‌طوری که شهرداری‌های مناطق مختلف عنوان می‌کنند که این مسئله به اداره برق مربوط می‌شود و در زمان حاضر ما اختلافی را بین شهرداری و اداره برق در این مسئله پیشِ‌رو داریم.

عضو شورای شهر گفت: کمبود روشنایی در بوستان‌ها منجر به تجمع معتادان متجاهر می‌شود و درخواست بنده از شهرداران مناطق این است که این موارد را در دستور کار خود قرار بدهند.

صادقی با اشاره به رها شدن یک زمین خاکی در محله جوانمرد گفت: این موضوع به سال‌های گذشته برمی‌گردد و اخیراً یک سرمایه‌گذار محلی اعلام آمادگی کرده است که با هزینه و سرمایه‌گذاری شخصی این زمین را به فضای مناسب اعم از چمن و فضای بازی تبدیل کند و ما نیز جلسه‌ای را با شهردار وقت منطقه ۲۰، رئیس سازمان ورزش شهرداری و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران برگزار کردیم و توافقات خوبی حاصل شد و انتظار می‌رود که شهردار جدید منطقه ۲۰ این موارد را پیگیری و دنبال کند.

فریزشدن برخی از معابر شهر ری در سنوات گذشته

جعفر شربیانی؛ عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به گزارش امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه از بازدید خود از محله جوانمرد قصاب در منطقه ۲۰ گفت: ابتدا از اعضای شورا که بازدیدهای مکرری را از این محله داشته‌اند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در ادوار ۲، ۳ و ۴ شورای شهر تهران اقدامات خوبی در راستای کاهش فاصله شمال و جنوب و به‌ویژه در منطقه ۲۰ و محله جوانمرد قصاب انجام شده است، اظهار کرد: در دوره‌های اشاره‌شده به‌اذعان ساکنان این محله اقدامات خوبی در محله جوانمرد قصاب صورت گرفت و امکانات و ظرفیت‌های خوبی در منطقه به وجود آمد، هرچند مشکلاتی وجود دارد.

عضو شورای شهر با اشاره به بهره‌برداری از مسجد جامع جوانمرد قصاب یادآور شد: احداث این مسجد در دوره پنجم شورای شهر تهران به فراموشی سپرده شد اما خوشبختانه در دوره جدید مدیریت شهری اتمام کار این مسجد در دستور کار قرار گرفت و سال گذشته بخشی از مشکلات مسجد حل‌وفصل شد و هم‌اکنون در این مسجد برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

شربیانی با اشاره به فریزشدن برخی از معابر شهر ری به‌دلیل طرح‌های چند دهه سال‌های گذشته گفت: در این دوره اتفاقات خوبی صورت گرفته است و ما توانسته‌ایم با پیگیری موارد در کمیسیون ماده ۵ گشایشی در این موضوعات اشاره‌شده داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ پلاک در ملک‌آباد، شهر ری در معرض خطوط فشار قوی برق قرار دارد افزود: سالیانه تعداد زیادی کودک معلول به‌دلیل قرار گرفتن در معرض این دکل‌ها به دنیا می‌آیند. با هماهنگی‌هایی که انجام داده‌ایم مقرر شد شهرداری زمینی را اختصاص دهد تا دکل‌ها به این فضا انتقال یابند تا مشکل برطرف شود.

عضو شورای شهر همچنین راجع به روشنایی بوستان‌های منطقه ۲۰ گفت: سال گذشته با همکاری سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران این بوستان‌ها در منطقه ۲۰ احصاء شدند و در این فرآیند ۲۰ بوستان شناسایی شدند و در سال ۱۴۰۱ اعتبار خوبی برای تأمین روشنایی بوستان‌های اشاره‌شده در منطقه ۲۰ پیش‌بینی شد و ۲۰ میلیارد تومان در این بخش در نظر گرفته شد و ۲۰ بوستان اشاره‌شده به‌لحاظ روشنایی و وسایل بازی شرایط خوبی را پیدا کردند و امیدواریم سایر بوستان‌ها در این منطقه همین روند را طی کنند.

خودروهای وارداتی دارای استانداردهای لازم هستند

مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش ارائه‌شده از ناصر امانی از منطقه جوانمرد قصاب گفت: نکته خوبی در این گزارش مطرح شد و آن به مسئله رفت‌وروب در سطح این محله برمی‌گردد و البته سایر محلات که علی‌رغم بازدیدهای مستمری که در سطح شهر تهران و محلات داشته‌ایم این موضوع وجود دارد.

وی با تأکید به اینکه باید تفاوتی در پرداختی‌ها بین نیروهای خدمات شهری و سایر نیروها اعم از نیروهای ستادی وجود داشته باشد، تصریح کرد: در دوره مدیریت شهری قالیباف با توجه به مسئله ناحیه‌محور بودن، امتیازات خوبی برای نیروهای نواحی در نظر گرفته می‌شد و انتظار ما این است که با توجه به زمان طولانی کار نیروهای خدمات شهری؛ شهردار تهران تفاوتی را در پرداختی‌ها به این نیروها نسبت به نیروهای ستادی داشته باشد.

پیرهادی همچنین به تعطیلی روز گذشته دو شهر قم و اراک به‌دلیل گردوغبار اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ما در ماه‌های آینده و در فصل پاییز با وارونگی هوا مواجه هستیم، بنده از همین تریبون مجدداً این موضوع را تذکر و هشدار می‌دهم که در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد و دستگاه‌های متولی به وظایف خود عمل کنند.

وی همچنین با رد اخبار غیراستاندارد بودن خودروهای وارداتی گفت: این موضوع از اساس کذب است چرا که بنده با رئیس سازمان ملی استاندارد تلفنی صحبت کردم و بنا بر صحبت آقای اسلام‌پناه، خودروهای وارداتی هیچ مشکلی به‌لحاظ استاندارد ندارند و قطعاً واردات خودروهای باکیفیت می‌تواند منجر به کاهش آلودگی هوا شود و مواردی که از سوی برخی از سودجویان مطرح می‌شود جای تعجب دارد!

انتقاد اعضای شورای شهر تهران به میزان درآمد مازاد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱

بی‌توجهی در برنامه هفتم توسعه در احکام مدیریت شهری

سید احمد علوی؛ عضو شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به کاهش اختیارات شوراها و شهرداری‌ها در برنامه هفتم توسعه گفت: اگرچه شخص رئیس جمهور توجه ویژه‌ای را به شورا و شهرداری‌ها دارد اما در بدنه دولت این مسئله دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به حضور نیروهای مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند حضور آقایان قالیباف و پیرهادی در مجلس فرصتی است اما باید این موضوع را نیز اشاره کنیم که متأسفانه توجهی به احکام مدیریت شهری در برنامه هفتم توسعه نشده است.

علوی از شهرداری تهران خواست نسبت به این مسئله تلاش بیشتری را داشته باشد تا احکام خوبی در برنامه هفتم توسعه برای مدیریت شهری در نظر گرفته شود.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا