البرز

انتقاد از وضعیت نگهداری آثار تاریخی در البرز/کاخ مروارید بی سر و سامان است

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، علیرضا رحیمی، نائب رییس شورای شهر کرج، امروز در حاشیه بازدید از کاخ مروارید، گفت: حفظ نشانه‌های تاریخ و شابلون‌های زمان، مایه عبرت و افزایش آگاهی و دانش است.

وی افزود: نگهداری آثاری چون: کاخ‌ها، پلها، ابنیه، مقابر، معابد، خشت‌ها، کوزه‌ها، سکه‌ها، لباس‌ها، اسلحهها، اشکال و خطوط را گویای فرهنگ آن دوره و دریچه ای برای ورود به تاریخ عنوان کرد.

رحیمی اظهار کرد: اگرچه مدیریت شهری در گذشته و امروز نسبت به حفظ و توسعه فضای سبز کاخ اقدامات ارزشمندی و را انجام داده است اما متاسفانه بنای آن رو به نابودی و فرو ریختن است.

نایب‌رئیس شورا اسلامی شهر کرج رسیدگی به ابنیه تاریخی را جزو وظایف اداره میراث فرهنگی برشمرد و بیان کرد: ظاهرا بنا و ساختمان این اثر بی‌صاحب و بی سر و سامان است و به نظر می‌رسد عاقبتی چون پل دختر در ورودی کرج، حمام حیدرآباد انتظار آن را می‌کشد.

علیرضا رحیمی، از دو مرحله فرو ریختن بخش هایی از پل دختر در سال جاری به عنوان یک ضایعه تاریخی و فرهنگی یاد کرد و افزود: سابقه این اثر به روایتی به دوره صفویه و به روایتی متقن تر به دوره ساسانیان می رسد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، با اشاره به اقدامات مثبت مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز، در دوره همکاری اینجانب در معاونت فرهنگی شهرداری پلمپ این اثر را ظلم به تاریخ و فرهنگ شهر و کشور ارزیابی و در عین حال تصریح کرد: البته این حال فعلی این اثر ملی به بی مهری دولت‌های قبل و مدیران استانی سابق و جدید باز می‌گردد.

وی از آمادگی مدیریت شهری برای بازسازی و نگهداری از این اثر تاریخی خبر داد و از مسئولان امر خواست موضوع را با جدیت مورد رسیدگی و توجه قرار دهند.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا