البرز

انتقاد استاندار البرز از عدم گردش مالی واحدهای تولیدی در استان

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، پس از حضور در گلزار شهدای شهرستان اشتهارد که روز چهارشنبه صورت گرفت، در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن برشمردن ظرفیت های فراوانی اشتهارد به ویژه در حوزه اقتصادی، گفت: قرار است از این پس اقدامات و برنامه‌های فراوانی را در کنار یکدیگر رقم بزنیم.

عبداللهی با بیان اینکه دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی سر کار آمده و عزم و اراده جدی جهت تحقق رضایتمندی مردم دارد و برای این امر مهم باید همه با هم بسیج و متحد شویم، اظهار کرد: مولفه های مهم حکمرانی مطلوب شفافیت در عملکرد، مسؤولیت پذیری و پاسخگویی به مردم است که در جهت این امر برنامه محور و جدی عمل خواهم کرد.

استاندار البرز بیان کرد: به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده که ملاقات‌های مردمی را در دستور برنامه هفتگی خود قرار دهند چراکه باید گوش شنوای دغدغه‌ها و مشکلات مردم باشند و در جهت حل آنها اقدام کنند.

وی افزود: شاخصه‌های توسعه انسانی؛ بهداشت، آموزش و درآمد است که البرز در این حوزه‌ها با ضعف در زیرساخت‌ها مواجه است که باید با استفاده از ارتباطات خود در سطح ملی و تعامل با خیرین در این راستا ورود کنیم.

عبداللهی گفت: مشکلات اقتصادی تبعاتی همچون فقر دارد و بدنبال فقر نیز آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، طلاق، جرم و… است بنابراین باید با اکتفا به توان داخلی استان به درآمدزایی و ارتقا زیرساخت ها بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه نباید مدام نگاه خود را به خارج از استان بدوزیم، بلکه می‌توان بسیاری از مشکلات را با استفاده از  ظرفیت‌های استان حل کرد، یادآور شد: البرز نقش و سهم خود را در توسعه ملی ایفا کرده ولی در سطح استان بهره کافی را نبرده است.

استاندار البرز با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از واحد‌های بزرگ تولیدی و صنعتی در البرز، گردش مالی در داخل استان ندارند که باید برای این موضوع تدابیر ویژه ای داشته باشیم، تصریح کرد: توجه ویژه در حوزه توسعه کشاورزی به ویژه به شیوه‌های نوین و گلخانه ای به صورت جدی در دستور کار است.

وی با تأکید بر اینکه مدیران استان باید همپای من باشند تا به توسعه پایدار برسیم، تصریح کرد: در حوزه اجتماعی نیز از ظرفیت مردمی برای کمک به ارتقا زندگی اجتماعی استفاده می شود؛ فرماندار اشتهارد برای حل موضوع مسکن باید مردم را از طریق تبلیغات به ثبت نام در طرح ملی مسکن ترغیب کند تا سهمیه این شهرستان را نیز افزایش دهیم.

عبداللهی گفت: استان البرز در کل در خصوص تامین آب شرب دچار مشکل است و قطعا شرایط اشتهارد نیز با توجه به ویژگی های اقلیمی حساس تر است، از این رو باید مدیرعامل آب منطقه‌ای استان برنامه ای جامع در خصوص حل این مسئله ارائه دهد.

وی افزود: باید یک تیم فنی از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری متشکل از مدیران مربوطه تشکیل شود تا نقاط حادثه‌خیز جاده اشتهارد احصا شده و برای حل آنها تدابیر لازم اتخاذ شود؛ ضرورت دارد تکمیل رینگ شبکه گازرسانی استان تسریع شود تا در مصارف خانگی و صنعتی دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا