کرمانشاه

انتقاد استاندار بی پاسخ نماند/ درویشی: بحث انحلال شورا درست نیست

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، صبح امروز، استاندار در مصاحبه‌ای عنوان کرد که اعضای شورای شهر توانایی مدیریت مسائل شهری را ندارند و وی خواهان انحلال این شوراست.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مدت زیادی است از انتخاب شورای جدید می گذرد در ادامه گفت: هنوز این شورا نتوانسته شهردار جدید را انتخاب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: در ابتدا با معاون دادستان کل کشور صحبت کردم و تقاضای تعلیق شورا را به مدت سه ماه ارایه کردم تا بتوانیم یک شهردار برای کلانشهر کرمانشاه انتخاب کنیم. این موضوع به دادگستری و دادستانی کرمانشاه ارجاع شد و راهکار این بود که شورا زودتر جلسات را تشکیل دهند و شهردار را انتخاب کنند ولی متاسفانه شورا این کار را نکرد.

استاندار: دنبال تعلیق سه ماهه هستیم

مدیر ارشد استان عنوان کرد: تاکنون دو نامه به وزارت کشور نوشته‌ایم و تقاضای تعلیق سه ماهه شورا برای انتخاب شهردار و به جریان افتادن انحلال شورای شهر را داشته ایم که تاکنون پاسخی به ما داده نشده است و همین هفته سومین نامه را هم به وزارت کشور ارسال می کنیم و امیدواریم اینبار با درخواست ما موافقت شود‌.

صحبتی که انتشار آن در خبرگزاری برگزیده های ایران واکنش‌های مختلفی داشت و همین مسئله موجب شد تا «هاشم درویشی» یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه به این صحبت واکنش نشان دهد.

درویشی: تعلل داریم، بحثی نیست!

هاشم درویشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه اظهار داشت: در تعلل صورت گرفته در انتخاب شهردار شکی نداریم اما حل آن راهکار قانونی دارد.

وی با بیان اینکه باید جلسه فوق العاده توسط فرمانداری برگزار می‌شد افزود: در این صورت همه مجبور به تمکین بودند و در آن جلسه شهردار انتخاب می‌شد.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه تصریح کرد: در هیچ دوره ای از عمر شورای شهر نبوده که ۴٠ نفر داوطلب شهرداری کرمانشاه باشند که همکاران ما نیز تمامی سوابق کاری و مدیریتی آنان را بررسی کردند و در دو مرحله بهترین ها به انتخاب نهایی رسیدند که این نشان از قدرت و توانایی شورای شهر و همکاران ماست.

درویشی ادامه داد: برای جناب آقای استاندار ارزش و احترام قائل هستیم اما صحبت‌های ایشان درخصوص عدم توانایی شورای شهر را درست نمی‌دانیم، چراکه اختلاف ما شخصی نیست، بلکه اختلاف سلیقه است که آن نیز با برگزاری جلسه فوق العاده توسط مسؤلین مربوطه می‌توانست زودتر حل شود.

وی با اشاره به سخنان استاندار کرمانشاه مبنی بر انحلال شورا گفت: موضوع انحلال زمانی باید مطرح شود که پیش از آن دیگر راهکارهای قانونی صورت گرفته باشد، تا زمانی که هیأت حل اختلاف هست و می‌توان با تذکر و یا حتی سلب عضویت و برگزاری جلسه فوق العاده مشکلات را حل کرد، بحث انحلال درست نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه با بیان غیبت اعضای شورای شهر باید بصورت قانونی بررسی شود تأکید کرد: اختلاف سلیقه همه جا هست اما نباید این اختلافات باعث ایجاد ضرر برای شهر شود، لذا قانون مقرراتی را برای غیبت اعضای شورای شهر وضع کرده است که باید از آن استفاده کرد.

درویشی در پایان با بیان اینکه برای حل اختلافات باید از راهکارهای قانونی استفاده کرد گفت: از همکارانم تقاضا می‌کنم به رای اکثریت احترام و تمکین نمایند تا انشالله شهردار انتخاب و مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/ح


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا