چهارمحال و بختیاری

انتقاد استاندار چهارمحال و بختیاری از عملکرد گذشته وزارت نیرو

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، اقبال عباسی امشب در دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، سه چالش مهم نرخ بالای بیکاری، بی‌آبی و سهمِ کمِ استان‌های محروم از بودجه کشور را مشکلات اصلی این استان معرفی کرد و گفت: هر سه چالش لازم و ملزوم یکدیگرند و نرخ بالای مشارکت با رقم ۴۳ درصد مهمترین مؤلفه بیکاری در استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری بی‌آبی را عامل بیکاری دانست و افزود: با ساماندهی سواحل کنار رودخانه‌های استان می‌توانستیم کل توریسم کشور را به استان جذب کنیم اما اکنون این محل، محل دعوا شده و بخش کوچکی از آن در کنار سی‌وسه‌پل اصفهان جاذبه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: هیچ آبی برای سرمایه‌گذاری در ۶ شهرستان استانی که ۱۰ الی۱۲ درصد آب کشور را تامین می‌کند، وجود ندارد و حتی مشکل آب شرب هم در مناطق وجود دارد.

انتقاد استاندار از عدم اجرای تعهدات آب منطقه‌ای در چهارمحال و بختیاری

عباسی با بیان اینکه ۷۰ درصد بودجه دولت به استان‌های محروم نمی‌رسد، ادامه داد: استان هم‌جوار پروژه‌ای را در استان ما اجرا می‌کند و پول آن را از بخش خصوصی می‌گیرد اما پول اراضی مردم را نداده و به تعهدات خود عمل نکرده است و سبب خشک شدن چشمه‌های استان شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: چه کسی به این استان اجازه این کار را داده است؟ چرا وزارت نیرو اجازه طرحی را که می‌خواهد در این استان اجرا کند به استان همجوار داده؟ اگر قرار است طرحی در استانی اجرا شود اجازه آن نیز باید به مدیران استان داده شود.

عباسی در تشریح پروژه تونل سوم کوهرنگ گفت: در این طرح قرار است عرض استان سوراخ شود و در طرحی ۷۰ کیلومتر تونل با بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی حفر شود تا ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب از استان خارج شود.

وی ادامه داد: درست است که زیرساخت‌های جاده، آسفالت، آب، برق و… در روستاها ایجاد شده است اما چون شغلی در روستا ایجاد نشده مردم از همان جاده به حاشیه شهر کوچ کرده‌اند و معضل بزرگ‌تری ایجاد شده است.

استاندار افزود: اگر مجلس قانونگذار و ناظر است باید بر روی هر لایحه کار کند زیرا که مناطق محروم، محروم‌تر می‌شوند و شهرها نیز آباد نمی‌شوند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا