اخبار ورزشی

انتقاد رئیس انجمن فانکشنال فیتنس از کارشکنی‌ها در مسیر اعزام‌ها/ وزارت ورزش توان حمایت ندارد

انتقاد رئیس انجمن فانکشنال فیتنس از کارشکنی‌ها در مسیر اعزام‌ها/ وزارت ورزش توان حمایت ندارد

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، نشست خبری انجمن فانکشنال فیتنس به عنوان یکی از زیرمجموعه های فدراسیون آمادگی جسمانی صبح امروز با حضور احمد گواری سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی و همچنین مسئولان این انجمن برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امید آزادیان دبیر انجمن فانکشنال فیتنس، درباره برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در این رشته گفت: برای اینکه ورزشکاران این رشته را در سطح آماده‌ای داشته باشیم، نیاز است که در طول سال رویدادها و مسابقات مختلفی برگزار شود. این روند در نهایت به مسابقات انتخابی تیم ملی ختم می‌شود تا یک تیم ملی قدرتمند برای حضور در مسابقات بین‌المللی تشکیل شود.

زمان انتخابات فدراسیون آمادگی جسمانی اعلام شد

در ادامه عسگر آزادیان، رئیس انجمن نیز عنوان کرد: تفاوت ورزشکاران این رشته با سایر رشته‌ها این است که هزاران نفر در استان‌های مختلف می‌توانند بدون ثبت‌نام، ابتدا خودشان را محک بزنند. تنها جایی که فدراسیون رسمی و جهانی دارد و به عنوان یک دریچه برای ورود به مسابقات حرفه‌ای و جهانی محسوب می‌شود، همین رشته فانکشنال فیتنس است. این مهم‌ترین تفاوت این رشته با سایر رشته‌ها است.

وی ادامه داد: آمار دقیقی از تعداد نفرات شرکت کننده نداریم ولی مطمئن هستیم که هزاران نفر خودشان را محک زده‌اند و منتخبان آنها به عنوان بهترین نفرات این رشته، وارد مسابقات اصلی شده‌اند.

آزادیان درباره شرایط تیم ملی فانکشنال فیتنس گفت: اولین دوره مسابقات جهانی در دی ماه امسال برگزار خواهد شد که مسابقه انتخابی آن در شهریور ماه در شیراز برگزار می‌شود.

رئیس انجمن فانکشنال فیتنس افزود: فانکشنال فیتنس ورزشی است که یک فرد می‌تواند با کمترین امکانات حتی در خانه شروع کند. در واقع فرد با یک برنامه‌ تمرینی مناسب می‌تواند آن را شروع کند. فانکشنال فیتنس از بین ده‌ها ورزش هم خانواده‌اش، تنها رشته‌ای است که فدراسیون جهانی دارد و دارای تشکیلات جهانی دارد و عضو آژانس جهانی ضد دوپینگ و چند نهاد رسمی دیگر است.

وی درباره عدم اعزام به دوره قبل مسابقات آسیایی این رشته گفت: دوره قبل کارشکنی‌هایی در مسیر اعزام تیم به مسابقات آسیایی شد. در دوره قبل با همه زحماتی که کشیده شده بود، ولی با کارشکنی و با نفوذ برخی افراد شناخته شده در وزارت ورزش از اعزام جلوگیری شد. حالا هم نمی‌دانیم این اتفاق باز هم برای رقابت‌های جهانی رخ خواهد داد یا خیر.

وی عنوان کرد: الان و در این شرایطی که می‌دانیم وزارت ورزش توان حمایت ندارد، آیا این خیانت نیست که ورزش‌هایی مثل کراسفیت را حمایت کنیم؟ به نظر می‌رسد این به دلیل منافع شخصی است. در واقع یک تشکیلاتی ایجاد شده و برای منافع شخصی است.

احمد گواری سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی نیز گفت: طی مدتی که از شروع این رشته می‌گذرد و خیلی هم نیست، اما در همین زمان کوتاه اتفاقات خوبی رخ داده است. قطعا با این شروع آینده خیلی خوبی برای این رشته متصور هستیم. این رشته بسیار جذاب و پر مخاطب در سطوح مختلف است. همه مردم متناسب با کاری که می‌کنند، می‌توانند عضو این رشته شوند.

وی در مورد ذهنیت فدراسیون برای رشته فانکشنال فیتنس گفت: همه رشته‌های ما رقابتی نیستند، اما فانکشنال بسیار جذاب است و امیدوارم با حمایت وزارت ورزش بتوانیم در برگزاری مسابقات و مطرح شدن در سطح جهان، فعالیت داشته باشیم. ما هم قطعا از این رشته حمایت خواهیم کرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا