اخبار روز

انتقاد سرویس امنیت دولتی آذربایجان از رفتار برخی رسانه‌ها علیه ایران

انتقاد سرویس امنیت دولتی آذربایجان از رفتار برخی رسانه‌ها علیه ایران

سایت رسمی سرویس امنیت دولتی آذربایجان در بیانیه‌ای از عدم مراجعه رسانه‌ها به منابع رسمی در روند انتشار اطلاعات مربوط به حادثه سفارت این کشور در ایران انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: انتشار اطلاعات غیر دقیق و بدون ارجاع به منابع رسمی، مانع رسیدگی دقیق به موضوع و موجب سردرگمی و انتشار شایعات در بین مردم می‌شود.

سرویس امنیت دولتی آذربایجان به سازمان‌های رسانه‌ای این کشور در مورد غیرقابل قبول بودن انتشار اطلاعات درباره این حادثه بدون مراجعه به مقامات دولتی هشدار داده است.

برخی رسانه‌های افراطی آذری که جهت‌گیری‌های ضد ایرانی شدیدی دارند و از سوی برخی کشورهای منطقه نیز پشتیبانی مالی و تغذیه اطلاعاتی می‌شوند، طی چند روز گذشته با انتشار اخبار جعلی گسترده تلاش کردند فضای افکار عمومی آذربایجان را نسبت به ایران منفی کنند.

گرچه بخشی از این رفتارهای رسانه‌ای منطقا متاثر از نوع موضع‌گیری مقامات آذری به ویژه در ساعات اولیه وقوع حادثه است، اما با توجه به تاثیر مخرب این اقدامات در مناسبات میان تهران-باکو، سرویس امنیتی آذربایجان به موضوع ورود کرده و با انتشار بیانیه مذکور برای مدیریت این روند اقدام نموده است.

ظاهرا سرویس امنیت دولتی آذربایجان متوجه این موضوع شده که فرآیند مناسبات دوجانبه با ایران نباید اسیر جوسازی‌های برخی رسانه‌های معلوم‌الحال شود، زیرا چنین شرایطی نه تنها به حل مسئله کمکی نمی‌کند بلکه آن را پیچیده‌تر خواهد کرد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا